Bukefalos 28 år!

utbildningspunkt

B

Ballerinas

Hej!

Jag har länge funderat över en sak, HUR ska jag som ryttare kunna tolka vilken utbildningspunkt jag ligger på i dressyr och hoppning när jag inte är en tävlingsryttare?
Finns det några kända riktlinjer, eller ska man bara gå efter tävlingskraven?

Hoppas någon kan hjälpa mig att hitta ett svar! :)

Kram!
 
Sv: utbildningspunkt

Jadu.. Det är den stora nackdelen med att inte vara med i tävlingssvängen.
Jag sitter själv i samma sits; försöka visa på sin kunskap utan att ha några tävlingsmeriter att tala om.. (Noga räknat har jag meriter, bra sådana också, men i en gren som inte "räknas").

Man får helt enkelt stå på sig, titta vad "eliten" kan och försöka jämföra.. Det blir inte bra alla gånger, men jag har ingen aning om vad man ska göra.
 
Sv: utbildningspunkt

*KL*

Ett sätt att ta reda på sin utbildningsståndpunkt om man inte tävlar är gå in på SvRF:s hemsida och titta i tävlingsreglementena hur svåra de olika klasserna är, och jämföra med vad man själv klarar av.

Sen måste man ju inte nödvändigtvis ange sin utbildningsståndpunkt i just tävlingsklasser, även om det är praktiskt eftersom många då förstår precis vad man menar utan att man behöver förklara med så många ord.

Man kan ju också helt enkelt berätta vad man kan, t ex "Jag kan rida övergångar mellan alla gångarter och skolorna i skritt och trav, jag känner mig säker på att hoppa banor på 70 cm med enkla kombinationer, och jag är van att rida ut i alla gångarter även på unghästar och hästar som är lite heta."

Det är ju ungefär vad man behöver veta när man frågar efter utbildningsståndpunkt, t ex om man söker medryttare eller ska placera in någon i en grupp på en kurs.
 
Sv: utbildningspunkt

Jag har mest funderat på det eftersom jag vill gå hippologen, men jag får helt enkelt bara göra mitt bästa på antagningsprovet och hoppas det håller den nivå som de vill ha :) och givetvis ta alla chanser till träning innan :)
 

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
764
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 189
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hjälp!!! Jag och min familj ska för första gången åka ned och kolla på Falsterbo horseshow. Men vi har svårt att fatta vad det är man...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp