utblida sig till ID-kontrollant

cili

Trådstartare
vart vänder man sig?
är det kvällskurser, heldagskurser, hel termin o.s.v.?
vad kostar en sådan utbildning?
ålderskrav?
allmänt?

Sv: utblida sig till ID-kontrollant

Jag sökte och hittade detta från något kvartalsbrev från 2003:

"Chip och ID-kurser
Om du vill utbilda sig till ID-kontrollant eller chipsmärkare så är du välkommen att
höra av dig till SH. Vi har en lista på de som är intresserade och de som är
upptagna på denna lista fär erbjudande om att delta när det arrangeras kurser.
Vi arrangerar kurser med jämna mellan rum och med geografisk spridning.

TREVLIG HÖST
önskar
Svenska Hästavelsförbundet"

Det är en heldag med färger, genetik, regler av ifyllande av ID-handlingar, praktiska demonstrationer och prov som avslutning.

Kontakta SH och berätta att du är intresserad så kan de tipsa om kurser som är på gång/kontakta dig när nästa kurs anordnas.

EN dag bara :eek: !! Jisses, då måste man väl ha fruktansvärt bra förkunskaper för att kunna tillgodogöra sig något av informationen man får. En dag, och sedan kan man alltså ut och id-kontrollera hästar??

Vaddå förkunskap? Man behöver tydligen inte ens kunna hästens delar, inte ens när man är "examinerad" :angel:

Jag tycker att det här känns väldigt skumt. Tycker inte heller att det känns helt rätt att man som ID-kontrollant får rita konturdiagram på sina egna hästar.

En dag. Man behöver ha boken Hästens färger och det är visserligen mkt information under den dagen, slutprovet avgör ju om man är lämplig eller ej. Att plugga genetik innan man går kursen är ingen nackdel...

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 965
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag är ny här på Bukefalos :) skulle behöva veta vad ni tycker, varning för längre ts men känner mig verkligen hjälplös. Har ridit på... 2 3
Svar
57
· Visningar
8 513
Senast: Cha9
·
Kropp & Själ Vad gör man när stora delar av livet känns skit. Egentligen är det främst min jobbsituation som gör det. Jag går runt och är stressad...
Svar
4
· Visningar
1 324
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Hur går man tillväga om man behöver komma i kontakt med psykolog? En nära bekant till mig mår dåligt psykiskt. Han har stammat hela sitt...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka