Bukefalos 28 år!

Utbuktning på senan..

Sv: Utbuktning på senan..

Min häst har haft en griffelbens fraktur och han var aldrig vare sig öm, varm eller halt - inte ens på böjprov!
Men jag är säker på att det inte är det, om det är mjukt och kommer och går.

Blodkärlen blir stora vid värme, på insidan av benen, och dras ihop vid kyla/svalare väder.
 
Sv: Utbuktning på senan..

Känner igen det där, min häst är varm när det är varmt ute men sval och fin i benen vid svalare väder.. Vad beror det på?
 
Sv: Utbuktning på senan..

temperaturen såklart.;) kärlen vidgar sig när det är varmt. kolla på dina egna armar och händer.
 

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 747
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 262
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
582
Senast: Kilauea
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 737
Senast: emma-vsm
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp