utbytbara framvalv på bomfia sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare plexis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 739
P

plexis

Jag har hört att det ska gå att byta framvalv på bomfria sadlar som tex torsion och barefoot sadlarna. Nu undrar jag om det går att köpa extra framvalv ifrån sadelåterförsäljarna om man tex vill använda sin bomfria sadel till flera hästar? Är det någon som har erfarenhet av detta? Är det dyrt med extra framvalv? Är det någon som vet om ett framvalv från torsion passar till en barefoot sadel?

Sv: utbytbara framvalv på bomfia sadlar

Tror bara det finns en storlek på framvalv (pommel) på Torsion. det kan man ta ur och sen stoppa framvalvet m nåt mjukare om man vill.

Barefoot vet jag inte.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 227
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: MiniLi
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: tara
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 344
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?