Utdrag från dagens lokaltidning

överlag så är nog vi hästfolk lite flata av oss. när det gäller annat ex. golfbanor så brukar det finnas med i kommunplanen (där finns ex.vis även bostadsområden, industriområden, rekreationsområden osv med).
upp till kamp! :bump:
gå till din kommunpolitiker och kräv att få vara med vid planeringen! :bump:
lika naturligt som att cykelvägar, gångstigar och motionsspår finns med, lika självklart ska rid- och körvägar finnas med.
förutom att det är service till de egna kommuninnevånarna så är det positivt för turistnäringen inom kommunen.
dessutom kan man påpeka att 20 % av böndernas intäkter kommer direkt eller indirekt från hästnäringen.
så det så!!! :bump: :bump: :bump:
 
Ja jag vet inte vad ridskolan tänkt göra, men svara på insändaren gör de kanske? Jag har ju själv egentligen ingenting med saken att göra, har ingen häst i det området eller så.
De ryttarna jag mött på cykel/gångvägarna där är privatryttare som har sina hästar på ridskolan. Sen finns det ju privatstall lite längre upp "i skogen", men de tror jag aldrig jag mött, de rider nog knappast ner på cykelvägarna om de inte måste.
Nej att rida på bilvägarna är ju högst olämpligt! Särskilt när det handlar om i en stad!

Får man leda en häst på en gång/cykelväg? Eller hästen räknas fortfarande som ett fordon o ska framföras på bilvägen?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp