Bukefalos 28 år!

Ute i vårvädret..

loveponies

Trådstartare
..var vi igår med katterna. Våra fega innekatter behöve en hel del övertalning för att uppskatta utelivet. Vi fock bära bort dem 50 m från ytterporten, sen efter en stund vågade t o m Chivas undersöka omgivningen lite! (Han är världens fegaste katt!)

Här kommer lite bilder från det hela:

100_0989_orig_se.jpg

Jag passade på att kamma bort en massa lös päls från Sammi när vi ändå var utomhus...

100_0991_orig_se.jpg

Chivas satte sig i tryggheten under en parkbänk... :smirk:

100_0992_orig_se.jpg

Men efter en stund vågade sig t o m han ut!

100_0993_orig_se.jpg

Sammi är desto modigare, men man måste ändå springa som en iller längst marken när man är ute... :D

100_0997_orig_se.jpg
Chivas sitter och filosoferar...

samira16.jpg

Sammi i profil (Jo, hon har fortfarande kopplet på sig, men jag har "trollat bort det" i paint shop pro...)

chivas14.jpg

Fin bild på Chivas! (Han försökte fånga en insekt med tassen..)

100_0998_orig_se.jpg

Nu är det dags att gå in, tyckte husse och Chivas!

100_1000_orig_se.jpg

Äntligen inne, nu kan man slappna av!
 
Jo, han gör sig bra på bild. :) Sammi däremot är en mardröm att fota! Hon har någon sorts fotoskräck, så fort jag tar fram kameran så helt enkelt vägrar hon att titta i den! Antingen så tittar hon ner i marken, hur mycket man än viftar med vippor o likn, eller så kisar hon som om man bländade henne med solen... :crazy: :smirk: Hon är hopplös... :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 401
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 335
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt provade släppa ut siameserna idag. Och tala om att vara som natt och dag. Femåriga honkastraten traskade glatt iväg på upptäcksfärd...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp