Ute katter och jägare ... :)

S

Smultronagnes

Ni som har utekatter - vad är det "värsta" de har släpat in?
Min gamla katta har rekordet hittils.
I början av sommaren kom hon hem med en gräsand! :eek: :eek:

Sen sitter hon gärna på en sten nere vid ån och fiskar... :bow: Det är coolt tycker jag, men inget slår gräsanden! ;)
det är dessutom en liten katt.
 
Sv: Ute katter och jägare ... :)

Vår förra katt kom ett otal gånger hem med långa fasanfjädrar, och flera gånger såg vi honom i aktion i sina fasanjägerier. Mycket nära att ta en flera gånger, men det gjorde han inte (som tur var).

Annars släpade han hem ett otal näbbmöss på gräsmattan, som de inte äter upp så vi fick springa och plocka upp 25-30 st på två dagar... :smirk:

Våra nuvarande katter har "bara" kommit hem med småfågel, typ sparv och så, samt möss.
 
Sv: Ute katter och jägare ... :)

Ja det värsta..Ja, det värsta jag har varit med om, är när min lilla kisse kommer in en morgon å leker runt i sängen..Jag tror naturligtvis att det är leksaksråttan som han brukar leka med..Men kissen fortsätter sin lek oavbrutet..Det är lite skumt i rummet, jag sätter mig upp för att se vad han lekte med..Jag ser massvis av svarta fläckar överallt i sängen å golvet..Tänder lampan, där i fotänden ligger en liten avklädd pippi med endast ett par dun på huvudet..Sängen å golvet var fullt av dun å fjädrar..Det kan man kalla ett bryskt uppvaknande.. :eek:

Men förövrig är det oftast småfåglar, möss å stora råttor som dom släpar mellan benen när dom går..
 
Sv: Ute katter och jägare ... :)

En fågelunge :cry: hittade den på morgonen i köket utan huvud (det låg två meter bort :crazy: ).
Det var äckligt för den var så söt :love: Kommer ungefär på samma plats som den använda (!) dambindan, Pipen släpade in i våras *bleeeeh*.
 
Sv: Ute katter och jägare ... :)

En kompis katt kom hem med en hare :crazy: och har setts slåss med räven :eek:
 
Sv: Ute katter och jägare ... :)

Mina tar gärna in levande djur så nu har jag två näbbmus, en vanlig mus och en ödla levande härinne nånstans. Jag har ett hål under diskbänken och där smet de tre mössen in, ödlan kröp in bakom en vägg.
 
Sv: Ute katter och jägare ... :)

Kattlucka är på gott och ont...

Vi vaknar var och varannan natt av att katten rusar in och när han inte stannar förrän han är i köket är det bara att kliva upp för då har han något med sig in. Han tar fåglar och råttor/möss för det mesta. I våras tog han en sällsynt hackspett, till en fågelskådarkompis stora förtvivlan. Titt som tätt tappar han bort levande byten inomhus och senast igår tog jag en mus i fälla i sopskåpet.
När han var liten var det mest daggmaskar och ödlor som släpades in.

En av de äldre honorna i stallet tar råttor som är i hennes egen storlek. Harar och huggorm ligger också på hennes lista över lämpliga bytesdjur.
 
Sv: Ute katter och jägare ... :)

När jag kommer hem från jobbet ligger det ibland små "presenter" på trappen. Oftast stora lagårdsråttor, men ibland skatungar eller halvt uppätna harungar. Äckligt :eek:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 164
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 437
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 484
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp