Ute på natten

De kommer troligen gå ute hela september ut. Än så länge finns det bete... kanske behövs det lite hösilage sista veckan.
 
Mina går fortfarande ute. De går vanligtvis på lösdrift men, just nu går de på bete i en annan hage. De går ute så länge det finns bra bete. Om det skulle regna ihållande länge tar jag in dem ett tag så att de torkar upp.
 
Våra går ute dygnet runt ännu, och de har iaf inte frusit ännu...
Stallet är färdigt för intag om det skulle bli kallt fort...

bibban
 
mina hästar är inne på natten, har varit det sedan agusti. det gillar inte att vara ute på nättern nu när det är mörkt :banana: :bump: :banana:
 
Alla fölmärrar går ute än, men kommer att tas in innan det blir frost.
Gallstona får gå ute till slutet av oktober.
Vi har väldigt mycket bete kvar och alla ha bra med skydd.
Men alla beteshästar får kraftfoder ute nu.

AM
 
Mina är inne sen 3-4 veckor. Dels har vi haft ett par nätter nattfrost, dels vill jag inte att fölis ska ligga ute på kallmark. Ingen av de andra hästarna helelr iofs.

Bete finns det kvar men jag har medvetet plockat bort dem därifrån så de går i vinterhagen och äter hö.
 
våra går fortfarande ute och ska göra det så länge som möjligt! håller vädret sig så fint som det är ju så får de minsann vara ute. men det är skönt att ha dem hemma så att man kan ta in dem om det blir riktigt dåligt väder någon dag.
 
MIna har stått inne sedan mitten av augusti.
Då började de vilja in.
Ja inte shettisen, hon är gärna ute alltid, men halvblodet som är en frusenlort vill gärna in när det börjar bli mörkt och lite ruggit om kvällarna.
 
Våran 21-åriga dam (halvblod) går fortfarande ute dygnet runt tillsammans med sin 4,5-årige son. "Mitt" älskade sto ska tyvärr få sluta sina dagar nästa vecka, så då åker pojken in.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
774
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
5 746
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 400
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp