Utetäcken som inte håller tätt

jemeni

Trådstartare
Nyfiken!

Hur gör ni om ni har köpt ett regn/vintertäcke som ska vara vatten tätt men läcker.
Går ni tillbaka med det? Eller bara konstaterar att det var ett skit täcke

om ni går tillbaka med det hur länge efter det ni har köpt det?

Sv: Utetäcken som inte håller tätt

Beror helt på prisklass, för det mesta konstatera att det var ett dåligt täcke. För tillfället kommer näst intill alla täcken från HW, då jag vet att de håller hög kvalitet.

Beror på pris. Köper jag från Börjes har jag inte så höga förväntningar. Ger jag 3500 kr och det inte håller tätt (innan tvätt) åker det tillbaka.

Beror på. Jag har skrivit om det innan, men förbeställde Hansbo-täcken (säkert 6-7 år sen nu) när de kom med sina nya modeller. De läckte som såll, trots att jag nog gett iaf 800 spänn för ofodrade regntäcken. Åkte tillbaka direkt, fick nya, som också de läckte. Sen dess har jag inte köpt ett enda Hansbo-täcke.

Jag köpte ett Bucas som efter ett tag visade sig läcka som ett såll. Jag hade köpt ett med 50 g foder och därför så blev det inte av att jag hade det mer än korta perioder vår och höst och insåg inte första året att det var så läckande då jag bara hann ha det några gånger i hyfsad väderlek. Har försökt impregnera om det åtskilliga gånger men inte håller det tätt för det. Mailade Bucas och frågade om det men fick inget svar. :mad:
Tyvärr bet en annan häst världens hål i täcket just där det läcker som värst så nu känns det inte som jag kan reklamera det längre heller. Har sytt ihop det och använder det vid torr väderlek.

Vad skönt trodde nästan det bara var jag som fick alla måndags ex.
Känner mig som en jävla tjat kärring som springer tillbaka med täcken.

Har genom åren lämnat tillbaka:

Shire
Hööks (blev inte godtjänd så fick behålla mitt skittäcke)
Rino
m.m

Det är du inte. Jag har lämnat tillbaka fler täcken än jag behållit i slutändan. :crazy:

Jag tål inte att täcken läcker! De SKA hålla vad de lovar, även om de är från något lågprisföretag. Säger förpackningen att det är ett regntäcke så ska det hålla för regn. Punkt. Visst förstår jag att de kan läcka in vid bogarna osv men över ryggen ska det alltid hålla tätt!

Jag har aldrig varit med om att jag inte fått lämna tillbaka täckena. Jag har då inte heller velat byta mot ett nytt utan bara tagit tillbaka pengarna. Har aldrig varit ett problem. Dock så har det alltid varit innom 1-2 veckor efter inköp som de gått tillbaka.

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 776
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
452
Senast: warg
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492
Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 988
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Stockholms skärgård
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka