aglaonema

Trådstartare
Vad motsvarar ett regntäcke i fleece i gram. Tänker mig ett regntäcke för tidig höst sen vår så bör inte vara för varmt. Tycker inte det säljs så mycket täcken med fleece längre.
 
Har också hört 100 g, men det lär ju bero på hur tjock fleece det är. Finns dock en anledning till att det inte säljs så mkt, betydligt sämre. Försämrar passform och ökar risk för skav jämfört med att ha glatt insida.
 
Regntäcke med fleecefoder är en styggelse. Skulle uppskatta det till 50 grams täcke men rekommenderar dig att köpa ett utan fleece.
 
50 gram finns på många ställen bara man kollar lite.
Visst finns det men ofta får man ju vara beredd att betala en del har även ett gäng shettisar som skulle behöva ett täcke men inte för tjocka då dom inte ska ha för varmt men vill inte så gärna ha ett helt ofodrat heller.
 
Visst finns det men ofta får man ju vara beredd att betala en del har även ett gäng shettisar som skulle behöva ett täcke men inte för tjocka då dom inte ska ha för varmt men vill inte så gärna ha ett helt ofodrat heller.
HW amigo hero finns med 50g. Finns på rea på flera ställen nu. Kolla tex Strömsbergs Gård
 
För övrigt så gillar jag faktiskt fleecefodrade täcken 😂.

Jag har oklippt häst men som sätter vinterpälsen sent, i otakt med klimatet där jag bor. När det hällregnar och är nära nollan i flera dygn i sträck är han som bekvämast i det fleecefodrade. Det funkar även bra senare i säsongen när det blir tuffa blöta snöstormar.

Ett nött Rhino 100g (som snarare är närmare 30g) är favorit 2. Passformen är sinnessjukt bra.

Jag behöver många övergångstäcken att rotera iom lösdrift, klimatförändringar och inget torkrum, och fleecefodrade kan man hitta på rea så billigt som 350kr (nya!).

Vore jag rik skulle det bli en garderob av Rambo och Rhino dock.
 
För övrigt så gillar jag faktiskt fleecefodrade täcken 😂.

Jag har oklippt häst men som sätter vinterpälsen sent, i otakt med klimatet där jag bor. När det hällregnar och är nära nollan i flera dygn i sträck är han som bekvämast i det fleecefodrade. Det funkar även bra senare i säsongen när det blir tuffa blöta snöstormar.

Ett nött Rhino 100g (som snarare är närmare 30g) är favorit 2. Passformen är sinnessjukt bra.

Jag behöver många övergångstäcken att rotera iom lösdrift, klimatförändringar och inget torkrum, och fleecefodrade kan man hitta på rea så billigt som 350kr (nya!).

Vore jag rik skulle det bli en garderob av Rambo och Rhino dock.
Jag gillar också fleecefodrade täcken, ända minus är all päls som fastnar.
 

Liknande trådar

Utrustning Nu står vi i en så där roligt tid när det är 4 grader på natten/morgon och 20 grader mitt på dagen. Min ena häst är klippt sen tidigare...
Svar
11
· Visningar
1 426
Senast: super
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
412
Senast: starcraft
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 246
Senast: Sixten
·
Hästvård Denna eviga fråga...Täcke eller ej! Har börjat tänka om sista året. Har alltid rutinmässigt lagt på ofodrat regntäcke på sena hösten(...
Svar
7
· Visningar
965
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp