"Utfyllnad" att ge tillskott i?

Kraftfoder ges på middagen, vilket är runt 15, så då är det bara personalen på plats för det mesta. Att bara hälla på lite vatten innan servering, det skulle säkert gå bra så det var ett bra tips, men de kan inte ha att de ska passa blötläggningstider också. :)
Om du har vanligt kraftfoderpellets så behöver det egentligen inte stå och svälla, men risken är ju så klart att det blir lite vätska kvar i krubban om det inte sugit åt sig helt :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Helt plötsligt ratar min häst sin "mat" och jag får inte i henne alla tillskott. Brukar ge henne 1dl glyx mash, 1 dl lucernpellets...
Svar
9
· Visningar
759
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Av vad jag kan läsa mig till ska man inte ge gräsklipp till hästar för att de kan få kolik, pga följande anledningar: 1) gräsklipp är...
2
Svar
20
· Visningar
2 647
Senast: Keb71
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 242
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Är inte helt nöjd med hur min häst är i magen och funderar på att byta ut den havre hon får mot mer hösilage. Men finns det något man...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp