Utgående ljud?

Peak

Trådstartare
Hur gör jag för att koppla ihop bärbar dator och hemmabiosysten? Vill kunna lyssna på t ex spotify-musik genom hemmabiosystemet så det blir lite bättre ljud. Vad behöver jag för sladd?

Dum fråga kanske, men jag är inte så tekniskt lagd. :angel:
Tack på förhand.

Sv: Utgående ljud?

Du behöver en sladd som i ena änden har en vanlig högtalarhankontakt. Den pluggar du in i datorns uttag för högtalare. I andra änden på sladden ska det antagligen vara två kontakter. Det brukar vara en röd och en vit eller en röd och en svart för att man ska kunna hålla reda på om de ska till vänster eller höger kanal på hemmabioburken. Kolla på baksidan på den hur uttagen ser ut så att du får rätt utseende på kontakterna.

Det här bör finnas beskrivet i manualen till biosystemet om du orkar kolla i den. En annan variant är att fotografera uttagen på biosystemet och ta med dig bilden till en elektronikaffär och fråga personalen.

Manualen lever nog inte längre. ;)
Men jag kör nog på varianten att fotografera och fråga personal.
Tack för hjälpen!

beror på vad din reciever har för ingångar, och vad som finns ledigt..

rca torde det iaf finnas.

xlr, tele och optisk borde inte heller vara omöjligt att det finns (iaf de två sista)... beror lite på vad det är för grejjer åter igen.

men enklast är nog 3,5mm tele -> 2xRCA.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 489
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 997
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 368
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just... 2
Svar
30
· Visningar
5 112
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka