Utlämningarna har börjat

Men när jag tänker efter så vill jag inte ha skydd av Nato om vi måste offra vissa personer. Därför får sossarna inte min röst.
 
Nu vill ju inte jag att vi skall gå med i NATO men om vi nu antar att det vore nödvändigt för landets säkerhet så kan vi förstås inte låta några turkiska terrorister stå emellan. Å andra sidan, om vi nu väljer att liera oss med Turkiet så får vi väl anta att det är ett bra och rättssäkert land, för inte skulle vi väl liera oss med en banditstat?
 
Kort sagt, vår Natoansökan och Turkiets "lista" spelade noll roll för den här ututlämningen.
Som jag nyss skrev typ, huvudsaken att det låter bra både i svenska och i turkiska öron. Turkiet kommer ju att säga, nu jar vi fått den första terroristen utlämnad.
 
Sverige har redan varit ute i mycket grumliga vatten vad gäller sk terrorister och utvisning/avvisning och gett efter för utpressning från USA och CIA. Det är Egyptenavvisningen ett exempel på. Där blev det väl senare bevisat att åtminstone en av männen torterats.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
473
Senast: dobbis
·
  • Artikel
Dagbok Nej. Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt. Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: alazzi
·
Samhälle Det händer mycket nu. Krig i vårt närområde och skjutningarna är på rekordnivåer, bränslepriserna skenar liksom inflation och snart är...
2
Svar
23
· Visningar
1 616
Senast: Smoothi
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp