Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Nej men det finns en del i Tyskland.....
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Jovars :D

Jag är iallafall glad att konstatera att alla stona tog sig i år, även om det blir bra spridning på fölen! En i januari, en i maj o en i juni.... :smirk:

Den som fölar i juni ska få gå tom och ridas ett år, sedan har jag gett mig 17 på att ha henne seminerad med HBF Iron Man :love:! Väntar med spänning på svar på om han är OLWS testad, och resultatet.... :cool:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Woho! :D

Fast HBF Iron Man är ingen av mina favoriter:angel:
Men kan kanske göra sig bra med rätt sto! :)
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Ja, med Luisa tror jag....vill ha fram en hunter.
Dock ligger Indian Artifacts ganska bra till på den fronten, och han har dessutom mycket storlek.... Vi får väl se vad det blir när det blir dags på henne....

Spännande det här....
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

En annan hingst som tilltalar mig är My Final Notice - Jag gillar inte blue roan men den här är HÄFTIG. I videon på deras sida så gör han några helt otroliga byten i hagen, samt att han rör sig som en katt.
mfn9.jpg
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

*KL*

Efter att ha scannat stammarna på de hästar som tilltalar mig på World Showen som pågår nu så har jag en ny favorit!

Huntin For Chocolate! :love: Hans avkommor är gudomliga, stora skimmlar som rör sig absolut fantastiskt och verkar hur trevliga som helst!!! Återstår bara att veta om dom skickar till Europa....

Dessutom har jag haft kontakt med ägarna till Indian Artifacts (Hunterhingst med 75% fullblods blod, över 170 i mkh och även godkänd för Warmblood avel!) och dom kan förmodligen skicka fryssperma till 2009 när jag hade tänkt att betäcka Luisa med hunterhingst! :)
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Tur att det nu är försent att tipsa, så det inte blir knas...

Det hade ju inte gått ändå i och med att du inte ville ha
så mycket massa, sen beror det ju på hur hårt man törs
använda stammen. Min favorit är nämligen:

Tamdadada: ;)

Kid Trick! (Länk)

1146449352.jpg


Men nu vet jag ingenting om halter, jag tycker bara han är
snygg, och har lite meriter...

Onödigt tips från coachen... :angel:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Inte alls försent att tipsa.... :D

Dock söker jag gångartshingstar och inte halter.... även om jag kommer att betäcka ett sto med en riktig halterkanon någon gång när världen är redo :angel:

Dock inte den där, hur fin han är är för han är för nära släkt till det stoet som isåfall är aktuellt.... :)

Dessutom har han en Hypp-gen så han går bort i vilket fall....
 
Senast ändrad:
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Åh tack! Det innebär att jag Äntligen har fått reda på
hur dom skriver ut det! Tack för det!

Svenska uppfödare skriver ju utförligare, hypp negativ
osv....

Om dom testat för flera anlag, (för det finns massor
med paints med Impressive ;) ), står det då massa
n/n:s överallt?
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

*kl*

åååh va ja blir sugen på en bebis nu!! :bump::bump:

Du kan väl göra en åt mig?:angel:

Har du valt hingst än?
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

För att hästen ska vara helt fri från Hypp från någon av föräldrarna så ska det stå N/N.... Om dom har genen från ena hållet så står det N/H el H/N, och från båda H/H...dock kan dom bli sjuka även om dom bara har en gen så man ska inte bry sig om något annat än N/N :D
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Inga problem! :D

Jag är riktigt riktigt sugen på Huntin For Chocolate.... han har många avkommor med på World Showen i år och jag är kär i varenda en av dom! :love:
Jag har fått mail från hans ägare och jag ska få mer info i nästa vecka, så jag vet inte än om dom skickar till Europa.....

Om inte kanske dom kan fixa det till 2009.
Sen beror det på om jag har råd med honom till nästa år redan...det blir ju lite dyrare än tex Only Invitational som jag annars funderar på till 2008....

Först o främst ska det klämmas ut en liten Dont Dress Me unge i januari och jag börjar bli spänd som 17 för det.... :cool:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Inga problem! :D

Jag är riktigt riktigt sugen på Huntin For Chocolate.... han har många avkommor med på World Showen i år och jag är kär i varenda en av dom! :love:
Jag har fått mail från hans ägare och jag ska få mer info i nästa vecka, så jag vet inte än om dom skickar till Europa.....

Om inte kanske dom kan fixa det till 2009.
Sen beror det på om jag har råd med honom till nästa år redan...det blir ju lite dyrare än tex Only Invitational som jag annars funderar på till 2008....

Först o främst ska det klämmas ut en liten Dont Dress Me unge i januari och jag börjar bli spänd som 17 för det.... :cool:

Fy så spännande!
Hunting for chocolate är läcker!:d
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Huntin For Chocolate...
kan du skaffa fram lite bilder???:)
*nyfiken i en strut*:o
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Jädra jobbig hemsida...

http://www.paradisefarmstexas.com/hfc.htm

Han är ljuvlig, men det är främst hans avkommor jag är mäkta imponerad av! :love: Stora och vackra, mest vita eller ljusa skimmlar som rör sig otroligt härligt och med en underbar uppsyn. Har sett en sisådär 5-6 stycken hitills på World Showen i flera grenar! :bow:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Jädra jobbig hemsida...

http://www.paradisefarmstexas.com/hfc.htm

Han är ljuvlig, men det är främst hans avkommor jag är mäkta imponerad av! :love: Stora och vackra, mest vita eller ljusa skimmlar som rör sig otroligt härligt och med en underbar uppsyn. Har sett en sisådär 5-6 stycken hitills på World Showen i flera grenar! :bow:

Wow.. Jag ska ha en avkomma efter honom. SKA, hör ni det? :bump:

Wrangler;
Har du några tips? Finns det öht förutom i staterna?
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Tror inte det.... vet ju inte ens om dom skickar sperma hit så det skulle var aom någon köpt en efter honom, men i Sverige är jag nästan säker på att det inte finns. Jag tänkte avla fram den första nämligen.... :angel:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Tror inte det.... vet ju inte ens om dom skickar sperma hit så det skulle var aom någon köpt en efter honom, men i Sverige är jag nästan säker på att det inte finns. Jag tänkte avla fram den första nämligen.... :angel:

Ameeh ;)

Jag som väntat på att rätt hingst ska dyka upp, som gör att det bara säger "JAAA" i min hjärna.. Då har jag lovat mig själv att jag ska köpa en avkomma efter den.:mad::D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp