Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Och för att fortsätta att lägga mig i...
http://www.doubletqh.com/
Time To Zip It Up, tävlad av Todd Sommers, bra showrecord
Leaguers Last en otrolig nedärvare med massor av superavkommor.
Båda dessa hingstar kanske inte gör ett outplånligt intryck på bilderna, vad vet jag...men jag GARANTERAR att IRL är dom superflashiga och stencoola båda två!!! Trust me!:love:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Her kommer det et svar fra en pleasure-entusiast från Norge også. :)

Casanova qh har mange fine hingster.
Men har du sett på den danskeide Nite Chip, som vant gull i NSBA Open Pleasure under Quarter EM? SNYGG!!! Står hos Jagfeld i Tyskland. http://www.nitechip.com

Nå vet ikke jeg hvor mye penger du har tenkt å legge i et føll, men mine desiderte favoritter er Invitation Only og Zippos Mr Goodbar. Men de er dyre da, hhv. 8500 og 7500 dollar tror jeg det var.

Andre favoritter:
Only In The Moonlight
Zippos Sensation
Blazing Hot
Zips Chocolate Chip
One Hot Krymsun
HBF Iron Man
Vested Pine
One Hot Invitation
My Final Notice
- alle disse står i USA

The Ultimate Fancy har jeg sett på selv, og syns han er veldig fin, om enn ikke en "wow" stamme. Plusset med ham er jo at han er dobbelregistrert.

Er du ute etter en skikkelig Hunter - så er Indian Artifacts flott syns jeg!

Ellers er jeg fan av Gators Dirty Larry, jeg syns de avkom jeg har sett e. ham er flotte!

Jeg skal selv bedekke två ston i usa neste år, og klarer ikke å bestemme meg for hvilke hingster jeg vil bruke - det er jo så mye lekkert! :d
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Åh, tack för inlägget! :)

När jag pratade med de som tappar Invitation Only så skickade dom inte direkt tillS verige...och han har redan så många avkommor att han faktiskt går bort för min del.... Samma med Gators Dirty Larry, för många avkommor, och de jag har träffat har alla varit ganska svåra...

OHK, Blazing Hot, Zips Chocolate Chip mfl, också för många avkommor... Jag är lite svår! :smirk:

Nite Chip är fin, men passar inte mitt sto hundra, blir lite för mkt muskelmassa....

Därför har jag kollat in lite yngre förmågor, som har meriter och bra stam men inte så mkt avkommor än, om några....

Som du säger, det är stammen som brister hos The Ultimate Fancy. men vad roligt att du har sett honom! Hur var han i psyket?

Vad tror du om Only Invitational? Han har ett trevligt möderne också!
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

"Nu stängs snart slussen för fler inkommande tips!" :angel:;)

Fasen, ska inte du göra det hela lättare för mig o inte svårare!!! :mad:


Vad svårt det ääääär!!!!!!!!!!! :bump:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Jeg har ikke sett Ultimate Fancy IRL, men jeg har bare kikket på ham og vurdert ham selv. Jeg har derimot sett bl.a. ZCC og Zippos Sensation når jeg var i Texas ifjor, og de er to fantastiske hingster på hver sin måte.
Only Invitational ser flott ut, selv om jeg ikke fikk sett så mye bilder av ham. Jeg har ikke rett mycket koll på hva som finnes i Tyskland, da jeg ikke forstår et kvekk tysk... :angel:
Men du sier at Nite Chip har for mye muskelmasse, jeg syns da ikke han ser noe større ut enn OI? Nå har jeg ikke sett så mange bilder av ham heller da...

Jeg har hatt lite kontakt med de som har HBF Iron Man, og de tenker å starte å sende sæd til Europa neste år. Likeså sender Down The Rail (som har bl.a. Radical Rodder, ZCC og Ziprageous) til Europa, de er dog ganske så dyre.

Jeg tycker Only in the moonlight er en utrolig fin hingst, og vurderer å bruke ham på mitt sto e. Radical Rodder neste år.
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Vad gäller Nite Chip så har jag inte heller sett honom själv, men jag går lite på vad mina kontakter som har sett honom säger, bla uppfödaren som jag köpte stoet av!

Det ena stoet är e: Kid Clu, och behöver således en hingst av lite lättare typ.

Men den som jag vill betäcka med en hunterhingst framöver är e: Undeniable Hint (Tyskland) och på henne skulle jag gärna se HBF Iron Man!!! :love: Vet du vad han kommer att kosta?
Om hon är dräktig i år kommer jag nog låta henne gå tom ett år dock, för det blir så sent annars....

Ska kolla upp den där Only In The Moonlight!
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Det måtte vært en super kombinasjon, ditt sto e. UH og Iron Man!
Sjekk ut hans hjemmeside http://www.honeybearfarm.com/HBFIronMan_Frame.htm, han er inte så dyr (1500 dollar).

Må også korrigere meg selv, han heter Only In The MOONLITE, inte Moonlight.. ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Japp, honom får det bli till henne! Han har ju dessutom gett en hel del overos med enfärgade quarter och fullbklodsston, vilket ju är lite spännande. Dubbelreggad o allt... :love:

Har du sett något av Aint It The Blues, som står hos Jagfelt? Jagfelt sa att det var hans stora hopp för futurityt, men han had einte med honom på EM-et..undrar varför?

Har hört att han har lite kraftig halsansättning (big No no på Cluanna) och lyfter sina knän lite för mkt, men annars ser han ju spännande ut. Hade hoppas på att få se hur han stod sig i EM-et, men han var ju inte ens med! :mad:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Ja, han er utrolig lekker (Iron Man).
Jeg har kommet til at han må være Frame Overo, siden han har producert mange loud overos på quarter ston. Hans far ser ihvertfall Frame Overo ut?
Spørsmålet er da om man får lov å importere sæd fra honom til Sverige, om han er OLW pos.?

Tittade på ham Aint It The Blues, og må si at jeg liker Nite Chip bedre. Men det er meg da.. ;)
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Men Cluanna har ett av de vackraste huvud jag sett på ett sto, och verkar ju nedärva det så det blir nog bra. DDM's pappa, Dont Skip Zip är också osedvanligt vacker, (googla o kolla) så jag hoppas på ett bra slutresultat! :D Du får väl komma o döma själv sen! ;)

Nu är det natti natti för ikväll... ser pleasurehingstar hoppa upp i tangentbordet!


*gäsp*

Är han testad för HERDA? Dessvärre så är det så att det 2001 föddes ett föl efter Dont Skip Zip som är drabbad av HERDA... Jag vet inte vad du har för stam på stoet men finns där Zippo Pine Bar (= känd bärare) så är det en god idé att testa de båda. HERDA är ju en recessiv gen liksom OLWS, så både sto och hingst måste bära genen för att fölet ska riskera att drabbas av sjukdom.
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Inga sådana blodslinjer i stoet, och hon är testad för allt hon skulle kunna ha som går att testa för.
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

naaee..... :o Men jag måste bestämma mig snart!!!! :eek:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

No Chip Sherlock tycker jag är den snyggaste;)
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Jag trodde du hejade på Only Invitational?

Åhå, har du köpt en avkomma?
han är jättefin absolut! Och har trevliga ägare,stort plus!

Deras unga hingst är inte helt fel heller, Embossed Invitation.:love:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Mina favoriter av de allternativ du gav i början av tråden är helt klart ( fortfarande ) Only Invitational och No Chip Sherlock.

:love:
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Haha de kanske ja gjorde? Eller nää.. Gjorde jag? :D
Jag hejjar på båda isåfall! :bump:

Nä.. Om det endå vore så, det är min tränare som köpt sig en liten en.. Och vid närmare eftertanke så tror jag inte att det är No Chip som är pappan ens:D Fast den kommer från samma ställe!
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Så hon köpte en av Antonia iallafall :D

Det blir nog bra!

Embossed Invitation är bara tre, så han är inte pappan iaf, men kanske deras gammelhingst....

Jag hade mina funderingar på No Chip Sherlock, men jag vill gärna ha något "nytt" utans risk för små bröder och systrar iallafall inte i Sverige.... ;)
 
Sv: Utländska Pleasure och Hunter hingstar! Hjälp mig välja!

Hmm jag förstår din tanke.. Skulle också vela ha något "nytt" ..

Fast å andra sidan har jag inte sett någon No Chip avkomma i sverige?

Men det kanske kommer!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp