Bukefalos 28 år!

Utnyttjad fodervärd.

Sv: Utnyttjad fodervärd.

Hon kanske tyckte det var billigt? Så länge det inte stod en SUMMA så kan hon ju i princip ta hur mkt som helst och säga att HON anser det billigt. Det är ju upp till henne att avgöra.

Förövrigt tycker jag att det är toppen att du ger hästen en ny chans! MEN vad händer om den inte blir som förra gången? Så du inte har "användning" för honom? Sälja vidare?

I alla fall så hoppas jag det går bra, för både din och hästens skull! Lycka till!
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

vad som är billigt eller inte varierar ju.

Skulle jag få loss Ninja la Silla för 80 papp hade jag ansett det vara förbaskat billigt:D

Däremot skulle jag inte betala det för en tandlös shettisvalack på 35 år...
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Oh önskar dej verkligen lycka till,kommer säkert att gå bra med mkt tålamod.Hur länge sen var det han åkte från dej och hur gammal är han nu?
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Men varför skriver man in något så godtyckligt i ett kontrakt? Det är ju samma sak som att inte skriva något alls.

100 000 kr är billigt för en häst med marknadsvärde på 250 000 kr. Allt är relativt. Utom noll.
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Men varför skriver man in något så godtyckligt i ett kontrakt? Det är ju samma sak som att inte skriva något alls.

För att man kanske inte tänker efter första gången man avtalar ett sådant här kontrakt, det kan hända nästan alla. Men nu vet ju TS det till nästa gång.

TS:

Ser fram emot att se bilder på din häst! Hoppas att affären nu går i lås och att han inte är allvarligt skadad, både fysiskt och mentalt. Men som det låter i ditt inlägg så är du nog rätt person att hjälpa honom, ännu en gång. :)
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Det första man gör när hästen visar ordentlig smärta vid sadling är alltså att ta ut en hästpratare?

Ja, där ser man..

Precis min tanke. :cool:

Köper inte riktigt "solskenshistorien". Hästprataren som berättar att hästen är utbränd i huvudet osv... Nää, jag vet inte...

Norrland
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Inte jag heller, har hästar verkligen koll på ett lands gränser, vet den om det har varit utomlands eller inte? Tveksamt.
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Jag tror och hoppas på att detta är sant, för hästens skull.
Jag hoppas att du och hästen kommer att få många trevliga år tillsammans framöver!
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Låter som om historien var tagen direkt ur "Min Häst"!

Utbränd häst...?

samma tanke här! Låter lite för bra för att vara sant. Jag anser inte att ts blivit untnyttjad, hon visste mycket väl vad hon tog sig ann när hon tog hem hästen! Om hästen visar symtomen hon skriver om så åker man in till klinik på utredning, inte tar ut en hästpratare.

Skulle inte vara allt förvånad om hästen har div hältor och kissing spine. Mer troligt än att den diskuterar sin utlandsvistelse med hästprataren!

Riktiga problemhästar existerar knappt, men hästar med div skador som protesterar vid ridning finns det gott om!
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

:bow: :bow: kan inte annat än hålla med, "häspratare" kan ju inte ge några faktiska belägg för att det han/hon sagt är sant. Om han varit utomlands borde väl gå att luska reda på? Problemhästar är inte hästar som är elaka utan är hästar med skador/traumatiska upplevelse i bagaget/ felinlärd. En grundlig klinikgenomgång med vet och ET är nog det bästa TS kan ge den här hästen inte häspratare som kan hitta på vilken historia som helst. Hoppas iaf att TS och hästen nu får varandra och att det löser sig :)
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Fler hästar borde få ägare som du!!!
Du lärde dig av misstaget med tolkningsmöjligheter i kontraktet, men å andra sidan är min erfarenhet att många ändå inte bryr sig om vad som står i kontrakt tyvärr, så försök släppa det bara och njut av att ta hand om din häst! Stort varmt lycka till!!!!!:bow::bow::bow:
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Håller med dig. Låter också lite konstigt att hon skulle ha en "högrest hingst med toppenstam inom hoppning" på foder och får hem en häst i urdåligt skick. Hade TS inte tittat, provat hästen innan? Har aldrig upplevt att man tagit hem en vilt främmande häst enbart på beskrivning. Jag kan mycket väl ha fel, men det låter konstigt i mina öron.
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Knapplån.

Sensmoralen i berättelsen är förstås: Köp loss hästen INNAN du påbörjar en massa dyra behandlingar.
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

KL
Undrar var bilderna tog vägen?
majeld
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

Oj men dock så tycker jag nog inte nödvändigtvis att den dåvarande ägaren gjorde nåt fel, alltså i att sälja honom för 80000:-, om ni inte hade nåt kontrakt på ett pris du får köpa för elelr liknande så är det ju så det är liskom, ordet "billigt" räknas inte som ett bra kontrakt, det får man ju se till att specifiera faktiskt.

Dock så är det ju kanske skönt att du får hem honom igen, även om det hade varit roligare att få honm från början både för häst och dig.

Hoppas det går bra med honom :)
 
Sv: Utnyttjad fodervärd.

duktig du har vart! hoppas på bilder!

delvis knapplån

På TS hemsida kan man läsa om och se bilder på hästar hon har eller har haft. Har inte hunnit kolla så noga, någon som har tid att kika runt lite?
Blir nyfiken! :D

TS Hur har det gått?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 426
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 794
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 569
Senast: Hedinn
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp