Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har funderat lite på hur man kan använda utrustningen för att förvilla ögat lite. Tex om hästen har ett lång/smalt huvud, vad kan man använda för typ av träns för att "korta upp det"? Aachen, rundsytt, smal/bred nosgrimma etc.... Vad tycker ni? Kan man lura ögat?
Det går absolut att lura ögat, men man ska inte göra det på hästens bekostnad såklart.
Remontnosgrimma tenderar att få hästens huvud att se långt ut exempelvis. Tjocka remmar på tränset får ofta hästens huvud att se mindre ut medan smala tunna remmar som t.ex. rundsydda kan få en hästs huvud att se större ut.
En aachen med hyffsat bred nosgrimma tror jag kan hjälpa att korta hästens huvud lite.
visst kan det nog stämma att "ju större huvud desto bredare nosgrimma" men på hästar med väldigt udda utseende så är det nog tvärtom. t ex min häst (två blå ögon, rosa mule, tigrerad, svagt orangefärgad man och kraftigt huvud) passar bättre utan nosgrimma, det är bättre att låta utseendet tala istället för utrustningen
Har "normala" aachen nu, utan snokrem dock, och i hoppningen en pullarnosgrimma. Pullarnosgrimman får huvudet att se mer enhetligt ut tycker jag, mne tycker det ser ut som om aachengrimman "delar" henne huvud så det ser ut som en del från en häst och en del fårn en annan häst
Jag tycker att pullarnosgrimmor får huvudet att se mindre ut! Eller åtminstone kortare
Intressant det där med schabrak med rak kant på tjocka hästar... Har jag aldrig tänkt på! Men nånting jag kan tycka är att vojlockar på tjocka hästar gör att magen syns ännu mer
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Hundavel & Ras Ja, det finns samma funktion på BPH. :)
Något man också kan göra om det handlar om avelshundar som har flera avkommor som gått BPH är...