utrustning i lite.. speciella.. färger

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: utrustning i lite.. speciella.. färger

Personligen tycker jag att sådana här saker är skitfula till stora hästar, men hur söta som helst till de runda små ponnysarna. Köpte själv en hel upplaga av rosa saker i alla möjliga former till min kolsvarta ponny. Mest för att det var en kul grej och enda gången jag använde det var väl när jag skulle ta foto på det, he he. Men nu tycker jag att jag vuxit i från det lite... Men nejdå, nu ska jag ha en minishettis och gissa vilken som kommer få en massa sådana här söta saker då? Fast Det finns ju vissa gränser för vad som är osmakligt...

palle: Detta har jag inom rosa prylar:
Ceriserosa grimma
Ljusrosa grimma
Rosa grimma
Rosa grimma med hjärtan och möss på
Rosa schabrak med silverpasspoal
Ceriserosa lindor x 4
Gammelrosa lindor x 4
Ljusrosa grimskaft
Ceriserosa flatt grimskaft
Gammelrosa grimskaft
Cerierosa ridspö
Ljusrosa lindor med Snobben & Skrutten x 4 (köpte de för 25:-/paret på Falsterbo)
Rosa nosludd x 4
Rosa MEGAFLUFFnosludd
Rosa thermotäcke
Rosa bettskivor
Ceriserosa flugpannband
Genomskingligt rosa flugpannband
Rosa rotviska
Rosa pannborste
Rosa hovborste
Rosa hovkrats
Rosa hovkrats med borst
Genomskinlig rosa massageborste
Genomskinlig rosa gummiskrapa
Rosa nackludd x 2
Ceriserosa mankam
Ljusrosa mankam
...tror det var allt.

Men allt är extrasaker och bara en liten samling och inget jag direkt använder. Har ryktsaker i vanliga färger och detsamma gällande träns, grimmor etc.

Sen skulle ni bara se min samling på OVANLIGA hästsaker... Vad sägs om regnbågsfärgade tyglar eller en grimma med snögubbar/Tweety på? Eller ett guldigt schabrak med en galopperande enhörning. Jag har massor. =)

Mirrah, sötnosen...
foto53.jpg

OMG! Du har verkligen grejer! Och rosa verkar vara väldigt poppis. :D

Fin ponny, jättesöt! :)

Tihi tack... Synd att jag inte har kvar den bilden jag tog på henne där jag försökte ta på henne hur mkt rosa som helst. He he... Men men hittar jag den lägger jag ut den. Den är näst inpå gräslig för där är det inte ljusrosa utan ceriserosa. He he...

Jag kan inte se bilden...snyfft.......

Önskar jag hade ett ROSA megafluffludd......

Håll utkika på Falsterbo Horse Show och liknande evangemang. Det är där jag hittat det mesta. =)

Finns lite bilder här också. Men hemsidan är gammal och inte uppdaterad på länge så den är inte så snygg men du överlever nog. Ska ändå snart läggas ner.

Hade varit kul ändå att få sett dina bilder..
Men jag fick bara ett meddelande där det stod att sida inte var tillgänglig...

Ja den klyddar lite, det är delvis därför den snart ska läggas ner (kommer en ny i sommar eventuellt). Men du kan va lugn, där är inte så många bilder på de rosa prylarna ändå. Typ 3 lr nått...

Jepp men det kommer dröja ett tag för det är inget som är aktuellt nu. Jag väntar på att min minishettisbejbis ska födas, sen ska han få en hemsida tillsammans med Mirrah.

Mirrah skrev:
Sen skulle ni bara se min samling på OVANLIGA hästsaker... Vad sägs om regnbågsfärgade tyglar eller en grimma med snögubbar/Tweety på? Eller ett guldigt schabrak med en galopperande enhörning. Jag har massor.

Vart har du köpt allt det där? För att inte tala om var du köpt alla de rosa sakerna? :)

De kommer precis överallt ifrån, affärer, marknader, annonser, kompisar, evangemang osv. Det gäller bara att vara vid rätt plats vid rätt tidpunkt. Falsterbo Horse Show har hjälpt till mkt på traven till alla kuliga saker.

Mirrah skrev:
De kommer precis överallt ifrån, affärer, marknader, annonser, kompisar, evangemang osv. Det gäller bara att vara vid rätt plats vid rätt tidpunkt. Falsterbo Horse Show har hjälpt till mkt på traven till alla kuliga saker.

Oki. :) Jag tror att "Det gäller bara att vara vid rätt plats vid rätt tidpunkt" är mitt största problem, det lyckas jag nästan aldrig med... :crazy:

Det gäller bara att hålla ögon och öron öppna. Varje år innan Falsterbo, går jag in på deras hemsidor och kollar vilka som ska ställa ut (hästaffärer och liknande) där. Sen kollar jag vad dem har och det första jag gör när jag kommer till Falsterbo är att kolla runt efter prylarna. Jag tar en heldag till att shoppa och leta, och en annan dag till att kolla på tävlingarna. Har jag bara en dag på mig vilket det blivit nått år blir det shopping - utan tvekan.

Mirrah skrev:
Det gäller bara att hålla ögon och öron öppna. Varje år innan Falsterbo, går jag in på deras hemsidor och kollar vilka som ska ställa ut (hästaffärer och liknande) där. Sen kollar jag vad dem har och det första jag gör när jag kommer till Falsterbo är att kolla runt efter prylarna. Jag tar en heldag till att shoppa och leta, och en annan dag till att kolla på tävlingarna. Har jag bara en dag på mig vilket det blivit nått år blir det shopping - utan tvekan.

Jag har faktiskt aldrig varit på Falsterbo, det är ganska långt ifrån mig. :crazy: Däremot brukar jag satsa på Globen Horse Show, det är alltid kul! :) Dessutom hade de utvidgat annexet i år (förra året ;) ), och därmed fler utställare.

Globen? Du kan skratta dig lycklig om du bor nära så du kan åka dit. Malmö Jumping och Falsterbo Horse Show och liknande evangemang är det jag fått nöja mig med då jag bor för långt från Göteborg och Globen för att det ska vara lönt att åka till deras uppvisningar. Du lär garanterat hitta prylar där!

ska till mässan i år :) Hur vet man vilka affärerer som kommer dit...så att jag kan göra en önskelistan i förväg ;) ?

Jacky

Det brukar stå på hemsidan under "utställare".

Får rätta mig själv :cool: Ska till mässan i Göteborg :angel: inte I stockholm:)

Jacky

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
410
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka