Utrymme...

B

**BORTTAGEN**

I våran sadelkammare så har vi på sommrarna en massa sadlar O grejor då vi får hit sommarhästar. Då har vi väldigt mycket problem med att få plats med sakerna. Vi har 5 sadlar till 3 hästar O D är utpassade av sadelmakaren O dyra så vi vill jöh låsa in dem!! Mn alla sadlar får inte plats O det är dessutom en massa grejor så endel sadlar som är mindre värda hänger ute i en utav boxarna..(uteboxar med stängda dörrar). Mn vi vill jöh egentlgien ha alla sadlar inne O så. Finns det något smart sätt som man kan stoppa undan grejor utan att vi ska ehöva flytta ut alla våra saker för att D ska få plats med sina? Vi har bara 6 sadelhänga får inte plats med fler. Ska vi säga åt dem O ta hem onödiga saker Elr??
 
Skulle det inte funka att sätta upp låsbara sadelhängare över sommaren om det enbart är stöldridken du funderar över?
 
Okej.. Vi hänger jöh bara ut D billigare sadlarna O om D vill ha sin sadel i sadelkammaren så får D det.. Mn lås på sadelhängarna var en bra idé. Kan jöh säga till dem att de får ta med sig sånt om D vill ha. :)
 
Ni får väl försöka utnyttja taket! Gör nån fiffig konstruktion med en sadelhängare som går att hissa upp och ner :cool: Ni kan juh också ha mindre värdefulla saker i boxarna, typ borstar.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 335
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag är ny i ett stall. Och det är två stycken som har häst i stallet sen innan. Stallet ägs av en person som själv inte har någon häst i...
2
Svar
29
· Visningar
3 930
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lägenheten mitt emot min, är likadan som min 2 r o kv 45 kvm, med uteplats men spegelvänd. Jag har bott här i 12 år i år och trivs som...
Svar
0
· Visningar
725
Senast: IngelaH
·
Utrustning Ni som inte har egna stall, hur förvarar ni era schabrak? Är det något jag samlar på mig som en hamster är det just schabrak, och de tar...
2
Svar
20
· Visningar
6 783
Senast: Catrool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp