utställning/premering

S

semlis777

vet att det mellan 18-29juli finns en premering för även korsningsponnyer utanstam som är reg i osby, men hur får man itag på anmälningsblankett? är det någon som har hörttalas om denna utstlääning? är det någon som vet någon annan liknande utstälning???
 
utställning för korsningsponnyer??

vad jag trodde var att man ställde ut sin renrasiga häst för att få den bedömd efter hur en rastypisk ser ut. hur bedömmer man då en korsning? vilken ras ska man bedömma efter då??
:confused:
 
vet ej men jag vet att det finns enmindre s¨dan utställning, kan man inte ställa uy en häst för att få den bedömd på exitören? utseende mässigt??
 
jo det kan man väl men vad ska man kolla på då? på shettisar kollar man ju på ras typ precis som alla andra raser. men hur rastypisk är en korsning?? och vilken ras man än jämnför den med så blir det ju orättvist eftersom det är just en KORSNING!
 
Ja du kan ställa ut en korsningsponny. Var och hur beror lite på vad det är för korsning och hur den är registrerad. Är det welsh i den kan du ställa ut på welshutställningar, som welsh-partbred. Är den registgrerad i avelsföreningen för svensk ridponny kan du ställa ut den på deras utställningar.
 
Inte med raskod 99.

Svensk Ridponny är en ras. ASRP har ett "slask"register för korsningar utan "godkänd" stam. Två skiljda saker.

Partbreds brukar man som sagt kunna ställa ut.
 
Det går att ställa ut ponnyer även med okänd härstamning.
Har varit några sådana med på de utställningar jag varit på. Kanhända att det inte går på alla ASRP:S utställningar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 597
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 019
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 365
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp