Utställningsresultat!!

D

DuploBit

Eftersom den tidigarre tråden om detta dog ut så lägger jag in en ny tråd där folk kan skryta över sina fina hundar =) däribland jag!! :o


Int. sandviken då jag var iväg med både min hane och min tik, vi hade 12 andra emot oss och jag va jättenervös efter att ha kollat i programmet och såg att en av sveriges främsta hanar vär där..
Men vi ställde ut, ensam i unghundsklass med hanen och fick ett CK direkt och jag blev helt hysteriskt överlycklig, sen var det vidare in i bästa hane, då de tog ut oss och den bra hanen jag nämnde tidigare och vi fick "springa mot varandra" och så valde han ut oss och gav oss CACIB och bästa hane!!! jag blev helt skakis för det har aldrig gått så bra för miin lilla Ådi.

Sen var det dags för Kaxa, min oplacerig sedan 3 månader tillbaka, hennes andra utställning, hon hade blivit biten och jag lämnade in vet. intyg för den rakade pälsen. hon var en av 5 eller 6 tikar i öppenklassen där vi direkt blev placerade främst med CK, jag blev sjukt glad över framgången och vidare in i bästa tik klass så fick vi springa ut ur ringen med ett till CACIB och en bästa tik också..

Sen kom problemet jag aldrig trodde att jag skulle ställas inför... både bästa hane och bästa tik... alltså en hund för mycket i uppgörelsen om BIR och BIM.. en 14 årig tjej hemmifrån fick ställa upp som handler på lättställda och showiga Ådi som gick hem med BIR rosetten efter ett halvt varv i ringen, Kaxa fick sin BIM rosett.

Jag blev helt överlycklig!!!


tack för min egna lilla skrytstund. :bow:
 
Sv: Utställningsresultat!!

WOW, vilken upplevelse! GRATTIS :bow::bump::banana:

Nila o jag var också i Sandviken. Hon blev BIM o hennes pappa BIR.
Vi kan tyvärr inte få CACIB eftersom rasen precis blivit godkänd av fci, men cert känns bra det också :D
picture.aspx
 
Sv: Utställningsresultat!!

Grattis! Vad roligt! :banana: En annan blev glad att bli fjärde bästa junior förra helgen i Sofiero. Första gången vi var med i officiell klass och jag hade en övertrött hund som vägrade stå still. Så jag var nöjd med etta och fin kritik. :D
 
Sv: Utställningsresultat!!

Lillens första uts (Inoff) 1:a Hp BIR oh BIG 3..får se vad han blir på söndag..=)
 
Sv: Utställningsresultat!!

WOW, vilken upplevelse! GRATTIS :bow::bump::banana:

Nila o jag var också i Sandviken. Hon blev BIM o hennes pappa BIR.
Vi kan tyvärr inte få CACIB eftersom rasen precis blivit godkänd av fci, men cert känns bra det också :D
picture.aspx

Jag såg dig!! =)
jag trodde att det var du i den tröjjan men vågade inte säga nått, jag satt på andra sidan ringen i slutet när dom började göra om för finaler =)

Grattis att det gick så bra =) :bow:
 
Sv: Utställningsresultat!!

Grattis! Vad häftigt:) Inte ofta det händer. Du måste vara helt ur spel, det skulle jag vara:banana:

Har tyvärr inte ställt min lilla på några 'riktiga' utställningar än, bara inofficiella...(och seriöst, hur mycket är på riktigt där eg?)

Men min valp, borderterrier, blev iaf BIS på sin första som 4 månader i juli och sen BIS på sin andra som 6 månader i slutet på november. Kändes helt OK:D

Der lite roliga är att hon verkligen inte är köpt för utställning.. Innan jag fick hem henne sa jag att 'får hon en 1:a så är jag nöjd, hon kommer inte bli snyggt precis men J** vad duktig hon kommer att bli' mm. Då känns det liksom ännu roligare att det går bra, eftersom det bara är bonus:)

Ställer henne på lördag i Strägnäs på första officiella och sen i Nyköping nästa söndag. Nån mer som ska dit??

vinnst_.jpg


Håll tummarna för oss!

Gilly
 
Sv: Utställningsresultat!!

vad roligt!!! hoppas det går bra! :bump:

Ja, jag va helt ur spel, det har aldrig gått så bra för oss, och speciellt inte med båda, dommaren kanske gillade blonda unga tjejer, HAHA vad vet jag. :devil:


:bow:
 
Sv: Utställningsresultat!!

Jag såg dig!! =)
jag trodde att det var du i den tröjjan men vågade inte säga nått, jag satt på andra sidan ringen i slutet när dom började göra om för finaler =)

Grattis att det gick så bra =) :bow:

Tack så mycket!
Då såg jag dig också, men var lika feg som du :o
Snälla kom fram nästa gång o jag inte hinner först :p

Nu i helgen har vi varit på utställningen i Sundsvall.
Nila blev 2:a BT med ännu ett cert :bump:

Lilla gumman kämpade sig genom utställningen med någon bula på rumpan.. kvar efter fredagens allergichock.
Märkte inget på henne där, men när vi kom hem sov hon i princip 1½ dygn. Helt knäckt stackarn :crazy:

Hon verkade frisk på lördag morgon, därför åkte jag. Med veterinär intyg i fickan utifall att hon verkade ur form.
Men hon var som vanligt där. Snacka om att de små liven är tappra o gör allt för en... :bow::love:
 
Sv: Utställningsresultat!!

I helgen var jag med me mina hundar sen hade jag med mig uppfödarens 2 hundar med på officiell ställde jag

Min Japanese fick Hp andra bästa hane i unghundklass

Uppfödarens Jappe fick jag ck Sen 5bästa hane
sen tiken fick slät 1.
Inte en enda tik fick varken ck eller hp så väldigt snäl domare!

Sen inofficielt

saluki Valpen blev Bir med hp Sen big-2:)
 
Sv: Utställningsresultat!!

Grattis ni alla till fina placeringar.
Själv var jag med långhåret på NKKs internat i Kongsvinger den 5 okt. Där blev det cert, cacib och BIM. Den 11 okt var vi på Hallands taxklubbs utställning och placerades 1 kk med ck i championklass sen blev det BIR och BIS-3. Nu blir det inte fler utställningar med henne på ett tag, för nu ska hon paras :D
 
Sv: Utställningsresultat!!

Nu var det ju väldigt längesen jag ställde ut Goliat (16 augusti:D) men jag skriver om det ändå, var ju mäkta stolt över honom.

Ställde ut honom på kooikerklubbens årliga rasspecial, 72 kooikrar närvarande.
Konkurrensen var inte nådig, med bland annat sju championhanar varav den ena var Goliats pappa.

Goliat skötte sig strålande i ringen och det slutade med att han blev tredje bästa hane:love::love: Han blev slagen av multichampionhanen Oxo och sin kennelkompis Rocky.
n545724844_781739_3503.jpg

n545724844_781741_4964.jpg

Goliat_3_Skooi_2008.JPG


Nu ska jag inte ställa förrän i mars, i malmö.
 
Sv: Utställningsresultat!!

Tack så mycket!
Då såg jag dig också, men var lika feg som du :o
Snälla kom fram nästa gång o jag inte hinner först :p

Nu i helgen har vi varit på utställningen i Sundsvall.
Nila blev 2:a BT med ännu ett cert :bump:

Lilla gumman kämpade sig genom utställningen med någon bula på rumpan.. kvar efter fredagens allergichock.
Märkte inget på henne där, men när vi kom hem sov hon i princip 1½ dygn. Helt knäckt stackarn :crazy:

Hon verkade frisk på lördag morgon, därför åkte jag. Med veterinär intyg i fickan utifall att hon verkade ur form.
Men hon var som vanligt där. Snacka om att de små liven är tappra o gör allt för en... :bow::love:


hehe, ja jag ska komma fram och hälsa på er :o

ja, visst gör dom det, Ådi sover också otroligt länge efter en utställning eller andra evenemang =) , jag hade också intyg med mig på kaxa, som blivit biten, men dommaren verkade inte bry sig det minsa om hennes skavanker :D desto gladare blev jag =)
 
Sv: Utställningsresultat!!

ÅÅH! grattis, det är verkligen svårt när det är så många, men då betyder det också att han är VÄÄÄLDIGT fin!
och det var han verkligen tycker jag :bump::bow:
 
Sv: Utställningsresultat!!

Burlöv inoff valp Bir BIG 3
Lund Inoff Valp BIM
Veberöd Inoff BIR BIG1 BIS R
img_0399_18181385.jpg

Gröngölingen BIR BIG 3

De är vad vi har gjort dom 2 senaste månaderna:angel:
 
Sv: Utställningsresultat!!

Burlöv inoff valp Bir BIG 3
Lund Inoff Valp BIM
Veberöd Inoff BIR BIG1 BIS R
img_0399_18181385.jpg

Gröngölingen BIR BIG 3

De är vad vi har gjort dom 2 senaste månaderna:angel:




GUD! vilken vacker hund!! :love:
lycka till i framtiden också! men det går nog bra med redan så fina resultat =)
 
Sv: Utställningsresultat!!

Åh, en skryttråd! Såna gillar jag :o

Ställde i Sundsvall 11/10. Segrare i unghundsklass (tikar), ck, samt trea i bästa tik mot "stortikarna" :bump: Fick jättefin kritik både på lappen samt muntligt, trevlig domare som förklarade varför hon satte en hund före en annan osv.

12/10 Timrå. Segrare i unghundsklass igen, ck och reserv i bästa tik. Hade jättefin skriftlig kritik men har ingen aning om varför hon placerades så långt ner i bästa tik, domaren sa inte ett ord till någon.

Bild från lördagen:

24114692.jpg
 
Sv: Utställningsresultat!!

Ja, visst är dom kul ;)

Grattis till dom fina resultaten!!!
Verkligen vacker rottis, härligt att se att det finns tikar med det typiska utseendet också, så vanligt att dom blir snipiga tycker jag, men det handlar väl om vart dom kommer ifrån.

:bow:
 
Sv: Utställningsresultat!!

Utställningsavlade rottisar är antingen klothuvuden (hanar) eller ser ut som schäfrar (tikar). Tycker jag :angel:
Den här tjejen är i första hand avlad för bruks, även om bägge föräldrarna även är such.
 
Sv: Utställningsresultat!!

Ja i dag så var det dags igen för min 4.5månads gammla bebis för utliggare en utställning Och vi kom hem med BIg-1 Och jag är jätte storl över min snygging:banana:

DSC_0046.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Lite diskussion om utställningar och anmälningsavgifter. Eftersom jag tycker det är intressant att veta vad folk tycker. Förra året på...
Svar
19
· Visningar
2 086
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Skryttråd så ni som inte vill läsa kan titta bort nu;) Ja utställnings helgen är över för i helg. Regnet öste ner stora delar av både...
Svar
12
· Visningar
1 036
Senast: Ciindy
·
Övr. Hund Med Cujo och Atlas. Atlas var först ut i ringen och det gick jättebra måste jag säga Han hade vissa besvär med att hålla nosen uppe...
Svar
12
· Visningar
1 175
Senast: Gnist
·
S
Övr. Hund Hej Jag är nybörjare vad gäller utställningar men jag försöker läsa mig till hur det går till på utställningar som ett komplement...
Svar
16
· Visningar
1 237
Senast: Smulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp