Utställningstråden 2018

Har någon erfarenhet av utställning i gubbängen, är den ute ? Såg att de har en inofficiell där. Är en i Vallentuna innan jag planerat men det är september och inte riktigt pålitligt med vädret...
 
Har någon erfarenhet av utställning i gubbängen, är den ute ? Såg att de har en inofficiell där. Är en i Vallentuna innan jag planerat men det är september och inte riktigt pålitligt med vädret...
Är det den som är på Gubbängsfältet? De brukar ha en inoff där i början av hösten, och om det är samma samma vi tänker på så är det utomhus ja.
 
Har någon erfarenhet av utställning i gubbängen, är den ute ? Såg att de har en inofficiell där. Är en i Vallentuna innan jag planerat men det är september och inte riktigt pålitligt med vädret...
Jag tror att den brukar vara utomhus, men har inte själv varit där. Kände bara igen namnet..
 
Har någon erfarenhet av utställning i gubbängen, är den ute ? Såg att de har en inofficiell där. Är en i Vallentuna innan jag planerat men det är september och inte riktigt pålitligt med vädret...
Jag var där nu på deras vårutställning. Det var trevligt me lite synd att de gjort ringarna så att publiken bara kunde sitta längs ena sidan.
Det var många tält så nästan omöjligt att se vad som hände i ringarna och vill man locka spontanpublik är det något som måste åtgärdas.
 
@bollen__ @mysboll @Annat Tack för era svar! Jag har 0 koll på inoffar, verkligen. Har tyckt att det är slöseri med pengar, men har heller aldrig ställt valp :angel:

Sååå, hur unga kan de vara för en inoff? Finns det något ställe där alla inoffar i år är samlade?
 
@bollen__ @mysboll @Annat Tack för era svar! Jag har 0 koll på inoffar, verkligen. Har tyckt att det är slöseri med pengar, men har heller aldrig ställt valp :angel:

Sååå, hur unga kan de vara för en inoff? Finns det något ställe där alla inoffar i år är samlade?
4 månader är det som gäller i sverige. :) http://inoff.info samlar inoffar men annars är det att hålla kolla på klubbarna i närheten osv. Inoffar brukar (iaf här uppe) vara billigare än officiella. :)
 
4 månader är det som gäller i sverige. :)http://inoff.info samlar inoffar men annars är det att hålla kolla på klubbarna i närheten osv. Inoffar brukar (iaf här uppe) vara billigare än officiella. :)

Okej, det var samma länk jag hade hittat sen innan och tyvärr är det ingen inoff mellan det att valpen fyllt 4 månader och my dog :/

Tack ändå. Jag får helt enkelt ta det som det kommer och se vad individen klarar av. Det är ingen stress att ställa på mydog direkt. :)
 
Okej, det var samma länk jag hade hittat sen innan och tyvärr är det ingen inoff mellan det att valpen fyllt 4 månader och my dog :/

Tack ändå. Jag får helt enkelt ta det som det kommer och se vad individen klarar av. Det är ingen stress att ställa på mydog direkt. :)
Nu vet jag inte mellan vilken tid det är men oftast uppdateras den eftersom, tex la vår klubb ut en inoff i augusti för någon dag sedan så det kan nog vara värt att hålla ett öga där och på närliggande klubbars sidor :) tex har kennelklubben här alltid en i november men de har fortfarande kvar infon om förra årets just nu :)
 
Nu vet jag inte mellan vilken tid det är men oftast uppdateras den eftersom, tex la vår klubb ut en inoff i augusti för någon dag sedan så det kan nog vara värt att hålla ett öga där och på närliggande klubbars sidor :) tex har kennelklubben här alltid en i november men de har fortfarande kvar infon om förra årets just nu :)

Okej, men vad bra! Jag ska hålla utkik. Annars var första möjliga inoffen i mitten av februari och då är valpen 7,5 månader. Hur ska man kunna vänta så länge :D:angel:
 
Okej, men vad bra! Jag ska hålla utkik. Annars var första möjliga inoffen i mitten av februari och då är valpen 7,5 månader. Hur ska man kunna vänta så länge :D:angel:

Jag började kolla i tyo april... Haha. Men det har kommit ut fler sedan dwss. Annars är ju ringträning bra att gå på!
 
@bollen__ @mysboll @Annat Tack för era svar! Jag har 0 koll på inoffar, verkligen. Har tyckt att det är slöseri med pengar, men har heller aldrig ställt valp :angel:

Sååå, hur unga kan de vara för en inoff? Finns det något ställe där alla inoffar i år är samlade?

Alltså att ställa valp oavsett om det är inoff eller inte... det är ändå valp så resultaten betyder rätt noll typ annat än att det kan vara kul att få bedömning på din valp för dagen, vilket det blir eftersom att de är just valpar ...

Du har ju hur mycket tid som helst när du väl fått en valp, att sen utifrån det välja om du vill ställa den, var, hur, när.

Ang regelverket så är det ju enkelt att in och läsa :)
 
Alltså att ställa valp oavsett om det är inoff eller inte... det är ändå valp så resultaten betyder rätt noll typ annat än att det kan vara kul att få bedömning på din valp för dagen, vilket det blir eftersom att de är just valpar ...

Du har ju hur mycket tid som helst när du väl fått en valp, att sen utifrån det välja om du vill ställa den, var, hur, när.

Ang regelverket så är det ju enkelt att in och läsa :)

Jo, jag vet att det rent formellt inte spelar så mycket roll vad gäller resultaten för en valp. Inte sagt annat heller, sa att jag aldrig ställt inoff för att jag tycker det är slöseri med pengar men att jag heller aldrig ställt valp. Alltså bara vuxen hund, då det faktiskt "spelar roll".

Jaa, jag har god tid så känner absolut ingen stress. Ville fråga hur andra gjort med sina, eftersom jag inte vet riktigt vad man kan förvänta sig så att säga. Har ju som sagt aldrig ställt valp så vet inte hur tidigt som är rimligt. Är van med trygga äldre hundar, så det är skönt att få höra hur andra tänker i frågan. :D
 
Hade jag haft en bättre inkomst hade jag lätt åkt runt på diverse utställningar. Men som student som inte ens har fullt CSN så... får man prioritera :angel:
 
Jo, jag vet att det rent formellt inte spelar så mycket roll vad gäller resultaten för en valp. Inte sagt annat heller, sa att jag aldrig ställt inoff för att jag tycker det är slöseri med pengar men att jag heller aldrig ställt valp. Alltså bara vuxen hund, då det faktiskt "spelar roll".

Jaa, jag har god tid så känner absolut ingen stress. Ville fråga hur andra gjort med sina, eftersom jag inte vet riktigt vad man kan förvänta sig så att säga. Har ju som sagt aldrig ställt valp så vet inte hur tidigt som är rimligt. Är van med trygga äldre hundar, så det är skönt att få höra hur andra tänker i frågan. :D

Ja precis det var utifrån det jag svarade :)
Jag hade inte funderat så mycket innan jag ens hade valp/individ utan helt enkelt sen tagit ställning utifrån vad som känns lämpligt/aktuellt.

Du ligger ju liksom nu 1,5 år före i tanken om en exakt utställning, och då vet du inte ens om du har en valp :)

Ang inofficiella utställningar osv så får man hålla koll utifrån ras och tillhörighet på deras sidor, så hittar man kalendern för utställningar 😄
 
Ja precis det var utifrån det jag svarade :)
Jag hade inte funderat så mycket innan jag ens hade valp/individ utan helt enkelt sen tagit ställning utifrån vad som känns lämpligt/aktuellt.

Du ligger ju liksom nu 1,5 år före i tanken om en exakt utställning, och då vet du inte ens om du har en valp :)

Nej, jag pratade om MyDog 2019. Det är alltså i januari. :)

Och jag frågade för att höra mig för, av intresse, inte för att specifikt boka upp mig på det datumet.

Tillägg: Dvs. frågan är relevant oavsett om jag får valp i sommar, om ett halvår eller om flera år. Jag är lika nyfiken på hur andra gjort och vad som fungerat för dem. :)
 
Nej, jag pratade om MyDog 2019. Det är alltså i januari. :)

Och jag frågade för att höra mig för, av intresse, inte för att specifikt boka upp mig på det datumet.

Men du hoppar ändå iväg rätt rejält i tanken innan du ens vet att du har någon valp . Ta det lugnt :) varför ens tanke på en sådan stor tillställning innan du ens har någon valp , och du inte haft valp tidigare ? 😄
 
Men du hoppar ändå iväg rätt rejält i tanken innan du ens vet att du har någon valp . Ta det lugnt :) varför ens tanke på en sådan stor tillställning innan du ens har någon valp , och du inte haft valp tidigare ? 😄

Ursäkta men jag förstår verkligen inte?
Dels, som jag skrev i tillägget men du var tyvärr för snabb för att se mitt svar hehe, så är frågan intressant oavsett när jag får valp. Men framförallt undrar jag vad min erfarenhet av valpar har med saken att göra?

Jag gillar att ställa och hade gärna ställt valpen relativt tidigt förutsatt att individen skulle klara av det. Det har väl inget med min erfarenhet av att ha egen valp att göra? :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 116
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 126
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 681
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp