utställning

• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare lol_lol_lol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 013
L

lol_lol_lol

ska ställa ut en av mina hästar snart, hur mycket kan man räkna med att behöva springa? då jag har väldigt dålig kondition

Sv: utställning

Ja då är det väl bara att se till att förbättra konditionen då ;) När man visar halvblod på treårstest etc får man nog räkna med att springa minst 3x50 meter.
Så öva på!

jag ska också ställa ut min snart. En shettis iofs så det är ju inte riktigt som att springa med en stor häst ;) Du får väl ta med hästen och träna på att springa. då hinner du förbereda dig lite!

Okejokej, är väl bara ut & springa nu då som gäller;)

Vad är det för ras? Jag var med ponnyn på utställning för några år sedan, och då travade vi runt i ringen i flera varv åt båda hållen (alla i klassen på en gång). Då gällde det att ligga i för att få fram en bra trav i hästen (stor ponny).

Du kanske skulle leja någon att visa hästen?

Iaf 4x50 m borde du klara av att springa med hästen.

Det västa jag varit med om dock var en BIS-ring där vi fick gå mååånga varv innan dommarna bestämt sig. Man måste ju hålla bra skritt också.

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 234
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 027
Senast: Amha
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 085
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 187
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka