Sv: V5r4s!!!!

Om du lyfter på blicken till den nålade tråden hittar du med sannolikhet svaret :angel:

Eller så öppnar du instruktionsboken till din dator och kollar hur du kopplar in/ut det numeriska tangentbordet. För jag förutsätter att du sitter vid en bärbar.

:rofl:Förlåt att jag skrattar, har haft samma problem, du har råkat peta på någon tangent, testa typ FN och klicka runt lite. :D

(fan vilket bra svar, jag har faktiskt helt ärligt glömt hur man gör, men som tidigare sagt, bör stå i nålade tråden över. :D)

Gå in på google, skriv "mitt tangentbord funkar inte" och klicka på sök. Första träffen du får upp är en tråd på buke där du hittar instruktioner om vad du ska göra.

Så gjorde jag efter att min valp dansat runt på tangentbordet... :D

För att det VAR valpen som klättrade upp på bordet från mitt knä! Han vägde bara 2,5kg vid tillfället och var både nyfiken och klumpig. :D

kl

HÄR är den andra tråden.

Där en ängel ( sharpedge) skrev:

Ahh, haha, jag vet, du sitter på en laptop och du har kommit åt så att du har det inbyggda nummertangentbordet startat.
Tryck på antingen en knapp det står "numlock" på eller så får du trycka ner knappen "Fn"(ibland blå) och sen knappen med blå text där det står "NumLock" på.

Kan det rådet fungera?

AM

Ja, tack!! "Fn" knappen aktiverar ju "Num Lk", eftersom de är i blått båda två :idea:. Förstod jag inte förrens jag såg det här nu.
Trodde det var virus först... :o

Tack alla som engagerat er i mitt "svåra problem" :D.

Och jag avslutar med det som jag alltför ofta läst eller tänkt; Buke är bra till mycket. :)

Nu var det ju sharpedge som igentligen skall ha äran för att ditt problem löste sig. :)

Men hjälper gärna till då jag vet att det kan vara krångligt att felsöka då inte ens datorn fungerar som den ska.

På detta forum finns högst upp en nålad tråd där det faktist finns hjälp till tangetbordstrassel. Men det spelar ingen roll. Ibland får man ju hjärnsläpp och kan ha svar rakt framför sig utan att ens se det :D
Men har man ett svar "i handen" så kan man ju lika gärna dela med sig av den direkt.

Lycka till!

AM

Jo Sharpedge är en klippa på buke när det gäller dator krångel :).

Fast jag vet att en jag känner fick problem med just tangenterna, kanske inte på samma sätt men endå, när denne fick virus. Därför blev jag lite nojjig. :D

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 312
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Använder Insta i webbläsaren. Vill ta bort en hel chatt men instruktionerna jag hittar funkar inte. Det kommer inte upp nån knapp med...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen... 8 9 10
Svar
184
· Visningar
9 062
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka