Bukefalos 28 år!

va ska jag göra....(långt)

proxyma

Trådstartare
Har hamnat i en mycket kompliserad sits och behöver lite råd. Det är så att för 9 år sedan köpte min mamma en labbevalp som va hennes dröm. Jag älskar ju oxå hundar så jag vart överlycklig. Allt gick jätte bra, mamma jobbade lite från å till och jag gick ju fortfarade i skolan så vi båda hade tid och ha en hund. För 3 år sedan gick tyvärr min älskade mamma bort och jag jobbar heltid så nu har situationen ändrats en del. Nu är han skriven på min pappa som absolut inte har tid och ha hund och han kämpar för att få ihop sitt eget liv så jag har honnom för de mesta. De 3 senaste åren har jag kämpat med att lösa så att han inte får va själv på dagarna. Har provat diverse hundvakter som inte fungerat han är en okastrerad så han fungerar inte alltid med andra hundar eller så har personerna bott aldeles för långt borta. Hunddagis har vi kollat på men de blir svårt att få de att fungera. så just nu löser jag situationen med att lämna honnom till svärföräldrar, kompisar eller skynda mig på lunchen för att hinna gå ut med honnom.

För ca 1 år sedan började han halta så vi åkte till vet och röntga. Vet sa att han hade artros. Vi har inte märkt att han har hafft ont eller något sådant tidigare, visst han är av rottis zise och älskar att skuttar runt i skogen så nångång har han kommit ut i skogen och haltat till en par steg sen har de varit bra men iaf. Vet sa att han inte får leka med andra hundar och ha långa lugna, promernader då är ju intehunddagis ett aternativ längre. Tyvärr har jag inte tid heller att köra runt honnom hit å dit då jag jobbar sent och måste till hästen på kvällen. Jag älskar denna hund av hela mitt hjärta men jag känner att jag måste göra nått för att alla ska må bättre. frågan är vad??? Sälja kan ju bli svårt, vem vill ha en 9 nästan 10 år gammal labbe med artros. Han har ganska mycket artros men inge ont å så är han pigg å glad. va skulle nu ha gjort??
 
Sv: va ska jag göra....(långt)

ja, kan du inte ha honom kvar så är det väl bara avlivning som finns som alternativ?
Att sälja en så gammal hund som dessutom inte är frisk är ju ingen vettig ide...
 
Sv: va ska jag göra....(långt)

varför inte försöka att få tag på dagmatte , Som han kan vara hos på dagarna och få lugna prommisar

Tesora
 
Sv: va ska jag göra....(långt)

Det finns företagare som rastar hunden åt en. De hämtar hunden i hemmet och promenerar den och lämnar den i hemmet igen. Sök på "rasta hunden" så hittar du dem.
 
Sv: va ska jag göra....(långt)

ja, kan du inte ha honom kvar så är det väl bara avlivning som finns som alternativ?
Att sälja en så gammal hund som dessutom inte är frisk är ju ingen vettig ide...

Instämmer.
Dessutom kan hundar ha mycket ont utan att vi uppmärksammar det de är mästare på att dölja svagheter.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 814
Senast: Kraxa
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 474
Senast: hundtant
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 798
Senast: Nixehen
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 939
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp