Vaccination...

Lillstrumpa

Trådstartare
Hej!
Jag ska ställa ut min tik imorgon och hon är vaccinerad fram tills augusti. Har hört nåt om att hon måste vara vaccinerad efter sin ettårsdag. Är det så eller är det ok med vaccinationen hon har nu? Det är en inofficiell utställning.

Tacksam för svar.

Sv: Vaccination...

Du får ringa den som annordnar utställningen o fråga.
För vettarna så räcker det med att hunden vaccineras innom 12 månader från 12 veckors sprutan, SKK/BK kräver vaccination före 12 månadersdagen, altså hundens, i af på oficiella utställningar/prov.

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: movi
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
267
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 312
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur