Vaccination.

Jag hatar att prata i telefon. Jag har beskrivit allt i detalj och veterinären jag skickade till nu kan precis hela historien.

Jag känner mest utifrån all oro och frågor du har runt din lilla misse, att det skulle spara massor med tid/oro/oklarhet/misstro gällande ev svar osv att faktiskt prata i direkt kommunikation ang allt runt kisse och dina frågor osv . Mail blir en envägskommunikation där mottagaren tolkar svaren ensam, hur väl man än forumerar sig i jämförelse .

Har all förståelse för att man inte gillar telefon, väldigt många känner så, men utifrån dig och all oro/frågor du har tror jag ändå du hade tjänat på det att få tydligare svar i en dialog .

Håller tummarna oavsett att du får bra svar du känner dig trygg med och litar på 😄
 
Jag känner mest utifrån all oro och frågor du har runt din lilla misse, att det skulle spara massor med tid/oro/oklarhet/misstro gällande ev svar osv att faktiskt prata i direkt kommunikation ang allt runt kisse och dina frågor osv . Mail blir en envägskommunikation där mottagaren tolkar svaren ensam, hur väl man än forumerar sig i jämförelse .

Har all förståelse för att man inte gillar telefon, väldigt många känner så, men utifrån dig och all oro/frågor du har tror jag ändå du hade tjänat på det att få tydligare svar i en dialog .

Håller tummarna oavsett att du får bra svar du känner dig trygg med och litar på 😄
Där delar jag inte din åsikt. Tycker att det är mycket lättare att få med allt i mail. Anser inte heller att det blir en envägskommunikation.
Har mailat i dom flesta sammanhang i hela mitt liv och det har funkat fint.
 
Min vän som är veterinär håller med min andra veterinär så jag väljer att låta det vara som det är.
Tack för all input.
 
Där delar jag inte din åsikt. Tycker att det är mycket lättare att få med allt i mail. Anser inte heller att det blir en envägskommunikation.
Har mailat i dom flesta sammanhang i hela mitt liv och det har funkat fint.

Då tycker vi olika .
Du postar ju massor ang misstro över veterinärer, vård samt oro och frågor över din lilla kisse hela tiden . Jag tror du hade fått bättre och tydligare svar som kunnat lugna dig via samtal istället för Mail med någon veterinär som sagt. Men : om du är nöjd och känner att Mail funkar bäst så absolut är det inget jag eller någon har något att argumentera emot !

Jag har bara försökt erbjuda råd och reflektioner på din oro och dina frågor du postar på forumet . (Även här blir det liknande envägskommunikation som på Mail ...)
 
Då tycker vi olika .
Du postar ju massor ang misstro över veterinärer, vård samt oro och frågor över din lilla kisse hela tiden . Jag tror du hade fått bättre och tydligare svar som kunnat lugna dig via samtal istället för Mail med någon veterinär som sagt. Men : om du är nöjd och känner att Mail funkar bäst så absolut är det inget jag eller någon har något att argumentera emot !

Jag har bara försökt erbjuda råd och reflektioner på din oro och dina frågor du postar på forumet . (Även här blir det liknande envägskommunikation som på Mail ...)
Min oro ändras inte om jag ringer.
Och varför skulle skrift vara envägskommunikation?
Att det har blivit misstro är för att alla säger olika.
Jag litar på en veterinär. Någon ifrågasätter det den gör eller inte gör. Eftersom jag inte själv är veterinär och orolig för min älskade katt så vet jag till slut inte vad jag ska tro.
Jag vet att det finns några kunniga här och jag vet att det finns några som kan trösta här.
Stör det dig att jag postar här så finns det väl en blockeringsmöjlighet?
 
Min oro ändras inte om jag ringer.
Och varför skulle skrift vara envägskommunikation?
Att det har blivit misstro är för att alla säger olika.
Jag litar på en veterinär. Någon ifrågasätter det den gör eller inte gör. Eftersom jag inte själv är veterinär och orolig för min älskade katt så vet jag till slut inte vad jag ska tro.
Jag vet att det finns några kunniga här och jag vet att det finns några som kan trösta här.
Stör det dig att jag postar här så finns det väl en blockeringsmöjlighet?
Hon har inte någonstans skrivit det stör henne, tvärtom hon försöker få dig förstå att skrivet mail är en envägskommunikation, hur mycket du tycker annat. I ett samtal kommer på ett helt annat sätt följdfrågor upp som man direkt kan få svar på alternativt ställa.

Ibland måste man bara prata i telefon och om du inte alls klarar av det, låt dina föräldrar ringa då.
 
Hon har inte någonstans skrivit det stör henne, tvärtom hon försöker få dig förstå att skrivet mail är en envägskommunikation, hur mycket du tycker annat. I ett samtal kommer på ett helt annat sätt följdfrågor upp som man direkt kan få svar på alternativt ställa.

Ibland måste man bara prata i telefon och om du inte alls klarar av det, låt dina föräldrar ringa då.
Varför skulle det vara det?
Och varför skulle mail vara sämre?
Jag håller med om att man enstaka gånger måste prata i telefon och dom gångerna gör jag det. Men något sånt tillfälle har det inte varit nu.

Och nej det har hon inte men poängterat att jag postar mycket här. Att jag gör det har att göra med att jag är en ältande och orolig själ. Det har inte med mail vs telefon att göra.
 
Hon har inte någonstans skrivit det stör henne, tvärtom hon försöker få dig förstå att skrivet mail är en envägskommunikation, hur mycket du tycker annat. I ett samtal kommer på ett helt annat sätt följdfrågor upp som man direkt kan få svar på alternativt ställa.

Ibland måste man bara prata i telefon och om du inte alls klarar av det, låt dina föräldrar ringa då.
35F22DDE-E2E3-46C7-AD4D-D4D3B2FA5827.jpeg
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: mily
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 563
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp