vaccinationer

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Ruh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 789
R

Ruh

när man är på en tävling och ska vissa vaccinationsintyg. Ska man då visa alla intyg (har 3 häften) eller bara grund vaccinationen och sista???

Sv: vaccinationer

Man ska kunna visa alla vaccinationer from grundvaccination - eller från de senaste tio åren om hästen är grundvaccinerad för mer än 10 år sedan vill jag minnas

Det skumma är ju då det här med passen. I mina hästars pass finns infört att de är grundvaccinerade med vet.stämpel osv och sen vaccinationerna sen de fick passet. Alltså inte alla vaccinationer sen de blev grundvaccinerade. Utom på Peia då som fick pass direkt.
Så man ska alltså ha med sig sina gamla vaccinationsintyg också till tävlingarna?

Jag tror att de ligger i passen men ändå, bra att veta.

Jag har inte haft med alla gamla vaccintyg när jag tävlat. Har bara med passet där vet har skrivit över typ tre-fyra stycken och signat.

Det står däremot i TR att bevis på grundvacc inte behöver visas upp om intyget är äldre än tio år förutsatt att hästen är vacc enligt konstens regler efter det.
(och inom den ramen faller då min häst)

Jag har inte haft med alla gamla vaccintyg när jag tävlat. Har bara med passet där vet har skrivit över typ tre-fyra stycken och signat.

Det står däremot i TR att bevis på grundvacc inte behöver visas upp om intyget är äldre än tio år förutsatt att hästen är vacc enligt konstens regler efter det. (och inom den ramen faller då min häst)

Men då kan du ju inte uppvisa alla vaccinationer som skett de senaste tio åren?!

Mina hästars grundvaccination är inte tio år gamla i alla fall. Dessutom är ju inte passen tio år gamla i vilket fall som helst.
Det du skrev var för övrigt samma sak som PF skrev, förutom att du inte skriver att man måste kunna uppvisa alla vaccinationer som skett efter det.

I mitt äldre stos pass finns samtliga vaccinationer hon fått i sitt liv införda. Det var en veterinär på Strömsholm som åtog sig att göra det när vi var där för hon tyckte att det skulle vara i sin ordning.

Så ska det väl egentligen vara? Att allt ska föras över. Sedan får man skicka in passet för att få fler sidor för vaccination när de börjar ta slut.

I mitt äldre stos pass finns samtliga vaccinationer hon fått i sitt liv införda. Det var en veterinär på Strömsholm som åtog sig att göra det när vi var där för hon tyckte att det skulle vara i sin ordning.

Så ska det väl egentligen vara? Att allt ska föras över. Sedan får man skicka in passet för att få fler sidor för vaccination när de börjar ta slut.

Så ska det kanske vara, ja. Men mina pållar har bara fått iskrivet att de är grundvaccinerade, vet.stämpel och datum. Därefter har nya vaccinationer förts in. Bara Peias pass som är korrekt isf.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En person har dömts till böter och avstängning efter att ett förfalskat vaccinationsintyg upptäckts vid en tävling i Strömstad. Den...
Svar
5
· Visningar
1 091
Senast: Freazer
·
Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 884
Senast: Gilette
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter FEI har lanserat en ny funktion för registrering av hästinfluensavaccinationer i FEI HorseApp. Vaccinationer som ges till...
Svar
0
· Visningar
74
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka