Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är den någon som har några bra tips på vacker hov? Vet inte om det kallas så, eller om det är den röreslen då hästen skrapar i marken Alltså rörelsen då hästen sträcker fram sitt framben ungefär som i spansk skritt, utan att gå hihi. Hur lär man sin häst detta, och är det någon som har några bilder
Du kan börja med att peta på hästens ben med exempelvis ett spö, tills hästen tar upp benet. Klappa och beröm. När den kan det så fort du nudar benet tar du tag om kotan när hästen tar upp sitt ben. till sist när du tränat detta ett tag funkar det nog
Min kan det.. MEN jag rekommenderar dig inte att lära in detta på din häst då det ofta slutar i att hästen smäller upp en hov när den tigger godis eller annat. Sådana här små "söta" konster blir lätt olater om man inte är väldigt säker på vad man håller på med.
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
Hästhantering
Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Trädgård & Växter Vi har en slänt där vi kom på att vi kanske skulle haft buskar? Alltså i kanten. Hmmm. Eller lådor eller ha det som nu? Tankar?
Vi har...