Vad ända in i?! Söndergrävda hagar.

Sv: Vad ända in i?! Söndergrävda hagar.

Jo, det känns som att man i för många olika sammanhang fått höra mo folk som inte fått ut den ersättning dom ska ha, på grund av bristande bevis, och som inbiten fotonörd är kameran det första jag tänker på. :grin:
 
Sv: Vad ända in i?! Söndergrävda hagar.

Hos oss körde de glatt in i hagen och började gräva, trots att det gick hästar där. :mad: Det rök en del stängsel också, vi såg till att få ersättning efteråt och de fick så in där de hade grävt. Både på vall och i hagarna.
 
Sv: Vad ända in i?! Söndergrävda hagar.

Usch, jag hoppas verkligen att de inte börjar köra omkring i sommarhagen nu när det har regnat en massa. :crazy:
 
Sv: Vad ända in i?! Söndergrävda hagar.

Ansvarige ringde igår och meddelade att de kommer börja gräva idag. Han lovade att de skulle vara försiktiga.
Imorse så mötte vi även en av grävkillarna efter att ha varit nere och kollat till hästarna som blev släppta på bete igår kväll. Även för honom påpekade vi vad som gällde, så nu hoppas vi bara att de gräver försiktigt och så smalt som möjligt.

De har även fått lov till att ställa upp en fikabod bakom stallet så förhoppningsvis så sköter dom sig.
 
Sv: Vad ända in i?! Söndergrävda hagar.

Ni skulle krävt att dem körde med borr rigg, blir nästan ingen åverkan alls. Som markägare måste man få ställa lite krav.
 
Sv: Vad ända in i?! Söndergrävda hagar.

Dem gräver upp ett hål sen kör dem med stänger under jorden, med rör som dem sen drar ledningarna igenom. Jättesmidigt, om ni inte har extremt stenig mark.
 
Sv: Vad ända in i?! Söndergrävda hagar.

Dem gräver upp ett hål sen kör dem med stänger under jorden, med rör som dem sen drar ledningarna igenom. Jättesmidigt, om ni inte har extremt stenig mark.

Aha! Det är det de har gjort under vägarna här.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag fick hem min unghäst för lite mer än en vecka sedan och nu börjar han få riktigt tråkigt i hagen. Han biter på allt han kommer...
Svar
5
· Visningar
1 297
Senast: axel
·
Hästhantering Hej igen (känns som om jag gör trådar stup i kvarten nu, förlåt:o) Men ja, nu på kvällen fick jag beskedet att hästarna sprängt hagen...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: fonzia
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 076
Senast: cambodia
·
Ekonomi & Juridik Ca 10+ min promenad från var mina hästar står finns ett stall med 4 hästar, ägaren har nu lånat ett bete som ligger över 300 m bort från...
2
Svar
24
· Visningar
3 605
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp