Bukefalos 28 år!

Vad är avancerad matte?

millan10

Trådstartare
Jag funderar på att välja linjen Teknik med inriktning industridesign när jag ska börja på gymnasiet. För att man ska kunna komma in på linjen måste man vara bra i matte eftersom det kommer bli en hel del av det. Jag undrar bara vad de menar med avancerad matte? Är det att kunna räkna ekvationer, roten ur eller vad räknas just till avancerad matte?
 
Sv: Vad är avancerad matte?

Jag skulle tro att om du inte haft några problem med matten tidigare så kan du (efter lektioner givetvis) räkna avancerad matte på gymnasienivå. Har man någotsånär lätt för matte, eller har bra studieteknik, så fixar man det lätt som en plätt :)
 
Sv: Vad är avancerad matte?

Går i ettan på natur nu och ska precis tenta av matte 2c.

Som silkisif skrev, har du inte haft problem tidigare så får du nog inga problem på gymnasiet heller. Det är ett högre tempo än tidigare så man borde vara intresserad av ämnet, annars ledsnar man nog på det. Matte 1 är i princip bara repetition av högstadiet, men även lite nytt. Nu i matte 2 var det bara nya grejer.

Googla lite så finns det massor utav bra hjälpsidor, så ser du lite mer av vad kurserna innehåller.
 
Sv: Vad är avancerad matte?

Dagens mattekurser på gymnasiet är "svårare" än de som fanns tidigare. Det säger alla gymnasielärare jag har pratat med. Det är ju ett ganska högt tempo på natur och teknikprogrammen vilket jag vet att även mer studiemotiverade elever tycker.

Men gillar du matte och är studiemotiverad så tror jag inte att du får så stora problem. Prata med den mattelärare du har i dag vad den personen tror.
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: Murray
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 499
Senast: Linn-Nora
·
Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
457
Senast: Manji
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp