Vad är bäst för miljön att bada i badkar eller duscha? Spinoff renlighetstråden.

Sv: Vad är bäst för miljön att bada i badkar eller duscha? Spinoff renlighetstråden.

Jag är en badare. Jag avskyr att duscha.
jag ska bara för det hoppa i badet nu!
Bubblor har jag alltid....
 
Sv: Vad är bäst för miljön att bada i badkar eller duscha? Spinoff renlighetstråden.

Du har förmodligen en brun som är grävd. det vattnet sipprar ändå snart ner till ngt vattendrag

och ved är väl tämligen miljöneutralt.

Så du kan nog både bada o duscha med gott samvete.

Åh vad bra! Tänkte jag skulle bada nu, men det får vänta till efter Criminal Minds! :D

Fördelen med att vara tjock är att man inte behöver fylla badkaret helt med vatten för att det ska vara fullt- himla ekonomiskt och miljövänligt, för den som vill tänka så :p
 
Sv: Vad är bäst för miljön att bada i badkar eller duscha? Spinoff renlighetstråden.

Jag badade gärna ofta förut och fyllde då så mycket det gick. Nu har jag dock två skadade, oböjbara knä som inte vill ta sig ur badkaret. Så när jag duschar stänger jag inte av mellan shamponering och balsam,duschkräm utan har igång duschen hela tiden. Rakar benen medans balsam/inpackning verkar. Kanske inte är så bra att jag inte stänger av duschen mellan gångerna men samtidigt så är jag snabb så det känns som det blir mindre krångel om jag inte stänger av och på hela tiden
 
Sv: Vad är bäst för miljön att bada i badkar eller duscha? Spinoff renlighetstråden.

Jag duschar vanligast varje dag, gärna länge och varmt. Har ofta rejäl smärta i axlar, rygg och nacke och känner att det varma vattnet ger smärtlindring och uppmjukning.

Hade vi haft möjlighet att ha ett badkar, så hade jag föredragit att bada. Då skulle det inte gå åt så mycket varmvatten som det tyvärr gör nu.

Vi bor i eget hus med egen brunn.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 874
Senast: Ms_Antrop
·
  • Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Albatross
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Kläder & Bli fin Tvättade håret imorse men när jag masserat in schampot och skulle skölja ur så kom inget vatten ur kranen. Visade sig vara grannen som...
Svar
8
· Visningar
1 392
Senast: Farfalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp