Vad är dessa hundar för raser?

Sv: Vad är dessa hundar för raser?

ser ut som om det är någon slags siberian husky-mix. speciellt på den vänstra....
 
Sv: Vad är dessa hundar för raser?

Min spontana tanke är att de ser ut som en Collie/husky korsning..
 
Sv: Vad är dessa hundar för raser?

Den vänstra hundens huvud fick mig att börja tänka på vinthund.
Korsning mellan husky/vinthund är ju inte heller allt för ovanliga..
 
Sv: Vad är dessa hundar för raser?

Den vänstra skulle jag (som de andra också gjorde), tippa på hälften siberian husky el ev alaskan malamute med tanke på de tydliga skarpa teknen. Kanske en gnutta samojed i och förmodligen collie med tanke på den avlånga nosen och de längre täckhåren. Den har nog också en del vit grönlandshund i sig. Att den skulle ha vinthund i sig är inte troligt eftersom kroppen är på tok för muskulär för det. Också huvudet är alldeles för grovt för att den skulle kunna ha vinthund i sig.

Svårt att avgöra vad den högra är eftersom man inte ser huvudet särskilt bra, men jag skulle tippa på grönlandshund.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är dessa hundar för raser?

Ah den annonsen har jag sett på något annat ställe, Jag vet till 100% att båda var korsning med alaska eller någon slädhund kommer bara inte ihåg vad den var korsad med....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
51 884
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 901
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 942
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp