Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Tycker det är mer skrämmande att "barn" är så totalt respektlösa mot djur ...skulle jag se nåt sånt skulle jag nog åka in i finkan....

Jag är på din linje där. Skulle jag starta en tråd om någonting förfärligt så skulle det inte vara cirkulerande inlägg på FB utan snarare det faktum att en 16-åring sprungit runt och hänsynslöst mördat folks familjemedlemmar och lämnat hånande post-itlappar. DET är skrämmande om något.

Jag känner ingen empati för killen öht och är snarare tacksam för att varningar sprids. Jag vill då inte riskera ha slyngeln i min närhet.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Håller faktiskt med. Där gick gränsen för min sympati. Häng ut honom bara. Har inga problem med det alls.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Håller faktiskt med. Där gick gränsen för min sympati. Häng ut honom bara. Har inga problem med det alls.

Vad skulle du säga om ditt 16-åriga barn blev uthängd på internet oavsett om han/hon hade gjort något?! Jag tror nog att du skulle ha en annan uppfattning då.

Det han gjort är avskyvärt och jag tycker det är bra att några på Flashback kunde hjälpa polisen att få reda på vem det var. Att efteråt uppmuntra till någon form av vigilante-rättvisa är förkastligt, vi lever i ett demokratiskt rättssamhälle!

Sedan är faktiskt inte alla på Flashback dårar :angel:
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Håller faktiskt med. Där gick gränsen för min sympati. Häng ut honom bara. Har inga problem med det alls.

Det här barnet kanske oxå skall hängas ut?
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1154204

O du applåderar naturligtvis lynchmobben på fejan som gjorde så att den våldtagna skolflickan fick lov att flytta från orten med sin familj för det var ju så synd om pojkarna som hamnade i straffregistret?
puke.gif
puke.gif
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

*kl*

Det han gjorde var något som en vettig, normalfungerande människa inte ens skulle ens ha i sina tankar. Han må vara under arton men seriöst, vad trodde han? Att han skulle komma undan utan att bli nämnd? Jag bryr mig inte ett smack om att människor outar pedofiler, mördaren och liknande och därför bryr jag mig inte ett smack om folk outar en som tog död på flertalet oskyldiga, försvarslösa djur. Däremot anser jag att om namn sprids så ska det till 150% vara säkert att det är just denne person så man inte outar någon helt oskyldig.

Jag har inte spridit men jag tillhör kategorin som vill veta namn på idioter man läst om ett tag/följt inlägg om.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

O du applåderar naturligtvis lynchmobben på fejan som gjorde så att den våldtagna skolflickan fick lov att flytta från orten med sin familj för det var ju så synd om pojkarna som hamnade i straffregistret?
puke.gif
puke.gif

Men herregud hur tänker du när du jämför en våldtagen flicka med en uppenparligen psykiskt störd djurplågare? :banghead:

Nån jäkla stans får du väl dra en gräns??
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Däremot anser jag att om namn sprids så ska det till 150% vara säkert att det är just denne person så man inte outar någon helt oskyldig.

Jag har inte spridit men jag tillhör kategorin som vill veta namn på idioter man läst om ett tag/följt inlägg om.

Här håller jag med. Helst vill jag ju ha en fällande dom som källa innan jag tror på något. Nu har ju förvisso 16-åringen erkänt så jag väljer att tro på det tills motsatsen bevisas.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Vad skulle du säga om ditt 16-åriga barn blev uthängd på internet oavsett om han/hon hade gjort något?! Jag tror nog att du skulle ha en annan uppfattning då.

Ungefär som att en förälder till en våldtagen och misshandlad dotter helt plötsligt tycker att dödsstraff är en fin tanke? :D
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Sedan är faktiskt inte alla på Flashback dårar :angel:
Visst är vi det, Tora vet ju att vi är konspirationsfanatiker, rasister och stollar, oavsett hur många gånger vi skriver något mot rasism mm här på buke, så nu behöver ingen ta varken dig eller mig på allvar längre. :D

Skriver vi samma saker på flashback så håller vi ändå med de vi argumenterar emot, det är det som gör oss så stolliga och konspiratoriska, för det vet Tora utan att läsa där. O_o
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Jag får allergiska utslag av den här typen av åsikter. Tron på att man själv är så fantastiskt tänkande och intellektuell för att man inte är PK och att människor med politiskt korrekta åsikter är får som aldrig haft en självständig tanke i sitt liv. :wtf:

Det var inte i närheten av vad jag skrev men tolkningen var intressant.

Det jag skrev uttryckte en åsikt om att alldeles för många gör det lätt för sig när de väljer att tro utbildning är en quick fix på allt.
Att utgå från att ett beteende man själv inte sympatiserar med beror på okunskap utgör inte direkt en sanning.
Påståendet går att använda i korseld så det blir rent av fåraktigt.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Ungefär som att en förälder till en våldtagen och misshandlad dotter helt plötsligt tycker att dödsstraff är en fin tanke? :D

Exakt :D och visst, blev tex min väninnas dotter utsatt för det skulle jag vilja plåga ihjäl aset MEN det är vad jag känner, det betyder inte att det är rätt. Det är trevligt när folk kan se skillnad på de två sakerna...
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

:bow::bow:

kl
Vilken djurrättsorg är det som hängt ut ungen?

Jag valde att inte skriva ut det just av hänsyn till 16-åringen. :) Men eftersom jag har lite koll på dig(stalkervarning! :cautious:) och dina åsikter så får du ett pm.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Kl

Hur man kan ha mer sympati för ett djur (som dessutom är dött!) än för en pojke med väldigt stora problem är helt jävla obegripligt!
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Men herregud hur tänker du när du jämför en våldtagen flicka med en uppenparligen psykiskt störd djurplågare? :banghead:

Nån jäkla stans får du väl dra en gräns??

Om du tycker att det handlar om vilken typ av brott som har begåtts av gärningsmannen så har du nog fått det mesta om bakfoten.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Kl

Hur man kan ha mer sympati för ett djur (som dessutom är dött!) än för en pojke med väldigt stora problem är helt jävla obegripligt!

Handlar inte om ett djur som dött. Det är minst 9 stycken katter som torterats till döds. En sådan kall människa, det är obegripligt för mig hur man kan ha sympati med en sådan.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Handlar inte om ett djur som dött. Det är minst 9 stycken katter som torterats till döds. En sådan kall människa, det är obegripligt för mig hur man kan ha sympati med en sådan.

Det är inte frågan om sympati utan empati. Det är ett sjukt barn som gjort det och som behöver vård. Vi lever dessutom i ett rättssamhälle, dvs det är inte mobben som styr. Jag tycker det han gjort är fruktansvärt, hade det varit mitt djur hade jag velat slå ihjäl honom själv men återigen, en känsla är inte detsamma som att man har rätt.
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

Handlar inte om ett djur som dött. Det är minst 9 stycken katter som torterats till döds. En sådan kall människa, det är obegripligt för mig hur man kan ha sympati med en sådan.

Precis, det är katter! Att en pojke i behov av vård förtjänar respekt och förståelse trodde jag var självklart.

Han är dessutom inte dömd. Hur kan man tycka att det är rätt att hänga ut honom internet? Hur hjälper det honom? Hur hjälper det hans familj? Hur hjälper det de som förlorat sitt husdjur?
 
Sv: Vad är det för fel på folk (spridning av bild på anklagad minderårig på fb)

OT, men ändå inte:
Tycker denna delningen är lite väl..."sjuk" också, den följs av en bild på en man som är omringad av ambulansmän och blod på marken.

"Nyss hände något helt sjukt...

Jag och min tjejkompis är påväg till skolan. Medans vi går konstaterar vi snabbt hur en man i femtioårs åldern sitter vinglandes på en busstation. Jag frågar min kompis om vi ska hjälpa honom, hon nekar och vi fortsätter i långsam takt gå fram. Mannen börjar skaka och ta på sitt bröst, då frågar jag henne om han har en hjärtinfarkt. Hon nekar återigen och vi fortsätter framåt.. Sedan hör vi en smäll och vi tittar bakåt. Mannen ligger hjälplös på marken och det forsar blod från hans mun/ ansikte. Vi springer fram och bär upp honom när jag ser en taxi bil komma passerande. Jag springer ut på gatan och stoppar bilen och ber han ringa ambulans! Han ringer och jag börjar ropa in några arbetare för att vi ska kunna hjälpa den stackars mannen. De bär upp honom och tvättar hans helt pajade ansikte! Mannen tar återigen på sitt bröst (hjärta) och försöker vråla medan han tar ett grepp om arbetaren. Vi alla är i chock men gör allt för att hjälpa honom! Blod forsar och det blir pölar på hela gatan. Jag ber för att han ska klara sig eftersom att jag är bombsäker på att han fått en lätt hjärtinfarkt! Ambulansen kommer efter ett tag och tar hand om honom. Jag mår dåligt över att se hur han har en ring. Jag hoppas att han klarar sig och att hans familj mår bra.

Jag ville bara dela med mig av det här eftersom att jag är stolt över mig och min tjejkompis att vi hjälpte honom då andra människor passerade arrogant. Jag vet och är helt säker från hela mitt hjärta att vi räddade hans liv! I'm so proud. Give me a good karma ♥"

Kul för personens anhöriga om han INTE överlevde...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp