Vad är det för ras?????

lakrits

Trådstartare
Jag har fastnat för en hundras men är lite osäker på om jag är inne på rätt spår. Har ni sett filmen "Killing Mrs Tingle"? I den filmen är det en liten,liten hund med och jag tror att det är rasen griffon. Jag har varit inne på rasföreningens sida men tyckte att det var dåligt med bilder där på rasen...
Är det någon här som vet någon annan sida???
Vad ligger denna ras i för prisklass???Kan någon berätta lite om rasen?
Undrar också lite om chihuahan(rättstavat?)pris m.m
Bra uppfödare i skaraborg angående båda raserna?
Den är liten, långhårig och platt i ansiktet och brun i färgen...förslag om det är annan ras kanske???Kan ju vara korsning men jag har sett den i andra sammanhang också. Det är inte tibbe, pekignese, chihuaha så mycket vet jag...
 
vet inte vilken hund du menar men jag kan rekommendera chihuahua om du vill ha en livlig underbar knähund som tror den är en katt :D

Jag tror inte man får tipsa om uppfödare här på sidan, men det finns en förening för de som gillar vavvor, där finns länkar till uppfödare och även telefonnummer till valphänvisare www.chihuahuacirkeln.nu
Som jag förstått det är det nästan ett års kö för att få valp, jag själv står i kö hos uppfödare då jag ev ska utöka med en till nästa år....
 
Har du kollat Affenpincher? Det är nog inte den i filmen, men kanske en ras till av liknade typ som du verkar gilla!

Men det kanske är himelsvid skillnad på raserna, jag är inte så hemma på de där små, ska det vara griffon ska det vara Korthals Pointer :angel:
 
om det är en griffon, så kostad de ca 8000. det finns ju griffon med skägg ovh petit brabancon utan skägg, är lite lik en mops.om du går in på griifonsektionen.com och klickar på nyheter osv. kommer det upp en bild vid varje överskrift, då måste du kunna se om dte är en sådan hund.
 
hmm..just ja. det finns ju en person som har and om valphänsvisning där, testa att maial eller ringa henne, då får du direkt svar på vad de kostar, och om det finns några valpisar nu
 

Liknande trådar

Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 610
Senast: Caoimhe
·
Övr. Djur Varnar känsliga läsare på ämnet skadade djur På väg till gymmet i morse så stötte jag på en påkörd fiskmås. Jag själv är väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
4 322
Senast: MissFideli
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 770
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp