Vad är det här?

lynxlady

Trådstartare
När jag fick "tillbaka" (delad vårdnad) min 9åring så upptäckte jag att han liksom är fläckig på halsen? Inte upphöjt eller nåt, bara som en förändring i hudtonen.
Borde jag kolla det här tror ni eller är det normalt?
Vi har vitilago i familjen på båda sidor, men brukar det visa sig såhär? Och så tidigt? Jag har ingen aning.
(Fröken Paranoia, inväntar min sjuksköterske-mamma om nån timme);)

pic_show_id31295632.html

31295632.jpg


31295628.jpg


31295623.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det här?

jag gissar att han varit ute i solen och att det är pigmentförändringar. helt lekmannamässigt :)
 
Sv: Vad är det här?

Lite så blir syrrans barn också just vid halsen. Ser lite "smutsiga" ut ;) Har dock inte blivit värre och inte alltid heller
 
Sv: Vad är det här?

som vindvissla skrev så är nog solen en stor bidragande faktor, vet många som får såna "fläckar" sommartid. tror inte det är något du behöver vara orolig för men håll det under uppsikt.
 
Sv: Vad är det här?

Precis så fick min son också tidigare. Det kom i början av solbrännan och syntes inte så tydligt senare på sommaren. Det fanns där när han var yngre och nu syns det inte alls längre. ( eller så beror det på att han är 16 nu och sällan vistas i solen - bara dator )
Jag tror det är pigment som inte riktig "hänger med" ibland.
Jag undersökte aldrig. Han fick inga besvär och nu syns det som sagt inte.
 
Sv: Vad är det här?

Okay, tack allihop. :D

Jag avvaktar, mamma trodde inte heller det var nåt speciellt.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 084
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 051
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 438
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 172
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp