Bukefalos 28 år!

vad är det med häst människor?

Sv: vad är det med häst människor?

Eller så är de inte läskunniga....för om man inte håller med måste man per automatik inte förstått.
 
Sv: vad är det med häst människor?

Det med kanske, ibland tycker jag att logiken bakom sådana inlägg (de som är otrevliga och gör påhopp) är rätt omogen och barnslig. Samtidigt är det tragiskt att det inte går att föra en konversation med dem, för även om jag har fel så kan jag erkänna och ändra mig.
 
Sv: vad är det med häst människor?

En teori som jag har hört om hästmänniskor är att de är så speciella och kan därför ha problem med att umgås med andra människor och det är därför som de tyr sig till hästar.

Det gäller förstås inte alla men med en del som jag träffat kan teorin nog stämma in på...
 
Sv: vad är det med häst människor?

Haha - jag är tämligen övertygad att hästmänniskor är precis som alla andra människor. ;)

Hundintresse, kattintresse, hästintresse, bilintresse, båtintresse, frimärksintresse... Folk är folk. En Tjurpotta som råkar äga en häst skulle varit en Tjurpotta även om hen ägde en båt.
 
Sv: vad är det med häst människor?

En teori som jag har hört om hästmänniskor är att de är så speciella och kan därför ha problem med att umgås med andra människor och det är därför som de tyr sig till hästar.

Det gäller förstås inte alla men med en del som jag träffat kan teorin nog stämma in på...

Tror inte dom är annorlunda än andra, däremot så visar sig kanske vissa sidor mera hos folk med ett starkt intresse samlat på liten yta. Det är känsligt med hästar och folk är ofta lite enkelspårade med starka åsikter.

Sen så är det väl allmänt känt att folk med "problem" ofta söker sig till djur i allmänhet oavsett om det är hundar eller hästar eller vad som helst.

Sen tycker inte jag att ha svårt med människor är lika med att vara dryg och respektlös mot andra människor. Man kan vara trevlig och tillmötesgående och ödmjuk även om man har otroligt svårt för andra människor.
 
Sv: vad är det med häst människor?

Fast detta rör inte bara hästmänniskor utan även mer generellt, principen är säkert densamma oavsett vart du stöter på dessa människor på nätet. :/
 
Sv: vad är det med häst människor?

Lär handla mest om ett mkt dåligt upplägg än konceptet kollektiv i sig .
Förstår inte varför kollektivstall alltid tycks vara synonymt med att allt ska stötas, blötas och tjafsas om .

Jag driver själv kollektiv och det är passen som är kollektiva , upplägget utöver det är fasta spikade rutiner och det är inga som helst problem .
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 844
Senast: Grazing
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 185
Senast: Mineur
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 017
Senast: tanten
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 854
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp