VAD är det som LUKTAR!!??

K

Knasunge

Jag blir galen!
nu har det lucktat pecka ur min toa i ca 2 veckor, det luktar inte bajs eller kiss otan nått annat odrägligt...:eek:
jag skurar min toa 2 gånger i veckan och resten av badrummet men det lulktar endå..
vad kan det va?? har ni vart med om det nångång?? haha usch det är så blää..
kan tillägga att jag bor i lägenhet....

aja
ha en bra fredagskväll förövrigt!
Joie
 
Sv: VAD är det som LUKTAR!!??

Baksug av "avloppsgaser" i toan pga taskigt vattenlås, eller dito i duschen är oftast anledningen till att det kan lukta äckligt inne i badrum.
 
Sv: VAD är det som LUKTAR!!??

Rensat vattenlåsen på länge i handfatet och duschen? Sånt guckel kan verkligen lukta pecka.

Sen när man tvättar toan kan det sitta geggamojja under kanten där vattnet kommer ut. Läge att ta en runda där kanske?

Kolla så att alla rör till handfatet sitter fast ordentligt. Låter lite som om det skulle kunna vara ett avloppsrör som står och luftar. Dra upp koppen som sitter som ett litet skydd nere vid golvet till avloppsröret på handfatsavloppet och sniffa lite. Man kan behöva silicona lite och tejpa lite om det läcker luft och man är lite halvhändig :)

Bor du i hyresrätt kan du ju ringa värden och meddela att det är något fel på dina toa ;)

Lycka till
Miks
 
Sv: VAD är det som LUKTAR!!??

Jag fick ett äckligt uppvakande då jag tog ett papper och torkade uppe under kanten (inre insidan) på insidan toaletten. Otroligt mkt snusk trots att jag är flitig med wc anka.
Annars brukar vattenlås där man inte regelbundet spolar vatten lukta urk, har du något extra avlopp du inte använder? Hör med grannarna om även de har problem (kanske något stopp?).
 
Sv: VAD är det som LUKTAR!!??

Ja den kanten är en lömsk en. Jag tar en gammal mindre vattenflaska m sportkork nån gång då och då och sprayar hårt upp under. Det lossnar äääckliga grejer.
 
Sv: VAD är det som LUKTAR!!??

Om man har en toaborste med två borstar på,så kommer man upp under den kanten!
Borsten har en sån där vanlig storlek som man använder i toastolen,och sen sitter det även en liten plattare borste på den,som är anpassad att stoppa upp under kanten!

Om man tar Kalkbort och sprutar upp under kanten,låter dra i 5 min och sen upp med den lilla borsten,så släpper skiten under kanten!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp