Vad är detta för sadel? *bild*

CosmicQueen

Trådstartare
Någon som är bra på sadel märken som kanske kan hjälpa mig. Har en dressyrsadel, syntet, som jag hela tiden trott varit märkeslös. Men den är nog inte det, men jag vet inte VAD det är för märke på den.
Såhär ser den ut.
Närmare bild på märket. Tyvärr blev det väldigt suddigt. :crazy:
Tog en bild under kåpan osså, men den blev inte bra alls. Är iaf bild på en engelsk flagga under, ca 2*5 cm och i den står det CB.
Är det märket Cliff Barnsby? Eller kan det vara något annat?
 
Jo jag tror att det är en cliff barnsby,,,,dom är så grymt sköna så var glad om det är en sån du har!
 
Det kommer jag inte i håg, var så många år sen jag så en..... Men kolla med Globus Sport, det är dom som är återförsäljare!

Eller sök på Cliff Barsnby Harlequin Range, så kanske du hittar nåt?
 
på min c.barnsby sadel så stog det barnsby på en silverknapp.
 
Om Cliff Barnsby har olika loggor på syntet och lädersadlar kanske detta är en Cliff Barnsby men det är inte deras logga, den är sexkantig med CB i mitten.
http://www.barnsby.com/

I övrigt har jag ingen aaaaaning :eek:
 
Guud, vad söt din häst Kefir va!! Vad är han för ras? Det såg precis ut som stallet Prinsens Araber som ligger vig Yxtaholms Slott utanför Flen i Sörmland!! Kefir var jättefin!!!
 
Såg nu att det var en på hastnet som annonserade ut en EXAKT likadan sadel(kul, har aldrig sett en sådann förr, förrutom min)där, under namnet Cliff Barnsby...så det borde ju vara en sådann då?
 
Jag har en Cliff Barnsby till Champinjon och den har inte den loggon utan samma loggo som en annan användare visar ovan. Tror inte Cliff Barnsby gör syntetsadlar?
 
Konstigt att hon som annonserar ut på hastnet gör det under det namnet, hon måste vara ute o cykla då... :D :crazy:

Här är länk till den annonsen.

Ja, för mig spelar det ingen roll, mest nyfiken vad det kan vara för märke på den, om det är nått märke? Och är det inte det så spelar det ingen roll, har ju ändå trott att den varit märkeslös i 5 år. :D ;)
Mest intressant vad den skulle ligga i för prisklass vid ev försäljning. SKA ju byta, sen till hösten då det blir aktuellt med dressyr igen. :)
3500.- som i annonsen tyckte jag lät dyrt. :confused:
 
i annonsen på hastnet står det att sadeln är relativt ny så då faller teorin om att det är en gammal cliff barnsby logga, på deras hemsida kan man dock inte ens finna några syntetsadlar.... SKUMT
 
Jo, jag kollade oxå på sidan och tyckte det var konstigt.

Håller med om att 3500 kr låter dyrt för en beg. syntetsadel.
 
Ja, nog lät det dyrt alltid. Köpte min för 1500.- isamband med köpet av Queen för 5 år sedan. Och då fick jag även med stigbyglar, stigläder, sadelgjord och schabrak.

Något märke är det nog på den, frågan är bara vad... :confused:
:idea:Tror jag ska ta och maila hon som annonserar ut den likadana o höra om hon verkligen är säker på att det är en Cliff Barnsby...
 
Det är en Cliff Barsnby Harlequin Range. Jag hade en lika dan innan... O dom är helt underbara att sitta i!!
:bow: Cliff Barsnby Harlequin Range :bow:
Har oxå försökt att hitta fakta om dom men det är svårt..
 
Det är alltså en sådann...då hade ju Centaur rätt. :)
Men varför verkar inte loggan stämma med deras övriga sadlar?
Vet du vad dom ligger i för prisklass ny och beg?

Ja, den är SKÖN. :) Men aningen för liten för min rumpa... :o
 

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
0
· Visningar
229
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 184
Senast: super
·
Utrustning Har en unghäst som blir fyra i år och tyvärr växt ur sin Amerigo Vega hoppsadel. Till min stora sorg.Förmodligen räcker det att bredda...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Estivuz
·
Utrustning Jag har fått nys på en hoppsadel som passar min häst, men tyvärr bara finns i hela tumstorlekar. Jag rider just nu i en 18" dressyrsadel...
Svar
13
· Visningar
2 995
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp