Vad är detta?

Thera

Trådstartare
Är det någon som vet vad detta är?

Ser ut som nåt svart, smuligt klet på baksidan av ponnyns örontippar. Hon har haft så sen vi köpte henne för nåt år sen, är inte besvärad av det alls.

Öronen är lite förtjockade allra längst ut, vet inte om det har med det att göra.

Idag provade jag att ta vaselin och då lossnade en del om man skrapade med nageln. Ser inget kryp som rör sig i det, utan är som kåda/tjära i konsistensen.

Har tyvärr ingen bild före jag började skrapa bort, såhär ser det ut när jag fått bort en del.

Nån som vet?

DD398EA5-F152-4C21-8A5A-BB1467B63F39.jpeg
 
Är det någon som vet vad detta är?

Ser ut som nåt svart, smuligt klet på baksidan av ponnyns örontippar. Hon har haft så sen vi köpte henne för nåt år sen, är inte besvärad av det alls.

Öronen är lite förtjockade allra längst ut, vet inte om det har med det att göra.

Idag provade jag att ta vaselin och då lossnade en del om man skrapade med nageln. Ser inget kryp som rör sig i det, utan är som kåda/tjära i konsistensen.

Har tyvärr ingen bild före jag började skrapa bort, såhär ser det ut när jag fått bort en del.

Nån som vet?

Visa bifogad fil 117438

Luktar det något?
Hade en ponny som ibland gnuggade örontopparna mot en gran. Hur han nu lyckades med det.. men då fastnade det kåda. Minns dock det som att det var mer smutssvart i färg än dessa öron ser ut att ha.
 
Luktar det något?
Hade en ponny som ibland gnuggade örontopparna mot en gran. Hur han nu lyckades med det.. men då fastnade det kåda. Minns dock det som att det var mer smutssvart i färg än dessa öron ser ut att ha.

Luktar eventuellt lite tjäraktigt… funderar på om hon varit knottangripen på öronen och därför blivit insmord med nån salva. Hon är ju sagt tjock i tipparna, precis som min katt blev efter hon hade nåt kvalster i öronen och skakat sönder det ena.. 😬
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 113
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 182
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 790
Senast: Voeux
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp