Vad är oddsen liksom?

Jag jobbar på en liten ort 3,5 mil hemifrån. Orten är en turistort.

Idag körde jag upp till torget för att hämta vatten. Jag noterade en kvinna som kom gående och tänkte att hon ju var väldigt lik min mamma, men att det ju inte kunde vara hon för hon bor ju i Stockholm, typ 25 mil bort. Snacka om chocken när jag insåg att det faktiskt var min mamma som kom gående där. Vad är oddsen för det liksom? Tror inte ens att hon visste att jag jobbade just där.

Det blev en liten pratstund. Vi har ju inte träffats och pratat med varandra på flera år. Sen skulle hennes buss gå och jag behövde fortsätta jobba.
 

Jag jobbar på en liten ort 3,5 mil hemifrån. Orten är en turistort.

Idag körde jag upp till torget för att hämta vatten. Jag noterade en kvinna som kom gående och tänkte att hon ju var väldigt lik min mamma, men att det ju inte kunde vara hon för hon bor ju i Stockholm, typ 25 mil bort. Snacka om chocken när jag insåg att det faktiskt var min mamma som kom gående där. Vad är oddsen för det liksom? Tror inte ens att hon visste att jag jobbade just där.

Det blev en liten pratstund. Vi har ju inte träffats och pratat med varandra på flera år. Sen skulle hennes buss gå och jag behövde fortsätta jobba.
Men sådärja! Ibland är världen liten. Var det ett positivt möte? :)
 

Liknande trådar

Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
557
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är lite märkligt hur veckorna fyllts på sistone. Varje vecka är det alltid något utöver jobb som ska göras. Det har varit diverse...
Svar
1
· Visningar
1 146
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag åkte jag hem från Stockholm. Längs vägen tänkte jag handla en del. Det var ju det som jag hade som dagens uppgift. Dessvärre...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp