De e mycke nu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lite märkligt hur veckorna fyllts på sistone. Varje vecka är det alltid något utöver jobb som ska göras. Det har varit diverse psykologbesök, ett läkarbesök, ett gynbesök, flera tandläkarbesök och nu ska jag gå en depressionsskola. Jag har inte klippt mig på ett flertal månader så nu är det verkligen hög tid att klippa sig och efter en del om och men, fick jag tag i frisören. Den här veckan går inte sa jag när jag ringde henne, men nästa vecka kanske? Det fanns en tid på måndag och en på torsdag.

Eftersom jag skulle gå på depressionsskolan på torsdagen den här veckan så misstänkte jag att det skulla bli torsdag nästa vecka också, så jag sa måndag. När vi lagt på så noterade jag att på måndag ska jag till tandläkaren. Ok, det går ändå men två saker samma dag är inte optimalt. Nu har jag fått tiderna för depressionsskolan också så det var rätt gissat av mig att det ska vara på torsdag nästa vecka också.

Igår var det meningen att jag skulle kört till Stockholm igen. Lyckligtvis slapp jag det. Chefen tyckte vi kunde ta ett videomöte den här gången i stället. Så jäkla skönt! Jag var rätt mosig i skallen av att ha suttit och lyssnat i 1½ timme på depp-skolan. Så kvällen igår ägnade jag åt att elda i kaminen och sitta i soffan med en filt över mig. Vedspisen orkade jag inte dra igång för jag hade inte tillräckligt med ved inne och jag orkade inte hämta. Kaminen sväljer dock de stora klabbarna jag hade inne så jag körde på det. Till slut somnade jag i fåtöljen. Vid strax efter midnatt vaknade jag och gick och la mig. Jag somnade direkt.

Det har varit rätt mycket ridning den här veckan också. I måndags red jag ponnyn och i tisdags var jag iväg och red hos hon med humörhästen. Hon red den och jag red hennes snälla fux. Vi skrittade bara, men var ute en timme. Hästarna, som stått ganska mycket, var ändå snälla. De hoppade till vid ett tillfälle och så ville fuxen inte bli blöt om fötterna vid ett ställe, men annars var det soft. Sen i onsdags skulle jag rida både ponnyn och en annan av deras hästar. Jag började med att rida ut med ponnyn. Jag kan inte påstå att det var kul. Sen skulle jag hämta den andra hästen men den ville inte låta sig fångas. Nånstans där gav jag upp. Ponnyn blir liksom inte roligare och det finns inte så stor möjlighet att rida andra hästar. Även om jag skulle få rida den andra hästen som jag inte kunde fånga, så är jag inte intresserad av det om hon ska krångla så. Så jag kastade in handduken och sa upp medryttarskapet på ponnyn. Att det dessutom är 3 mil enkel väg till det stallet var ju inte heller en fördel.

Hos hon med humörstoet och fuxen finns det för tillfället lite möjlighet att rida. Hon har dock planer på att lämna ut en av hästarna på foder. Så sen vet jag inte.

Och på ridskolan finns det inte fler drop-in-lektioner. Jag har frågat om det ska komma upp nya drop-in-tider och det ska det, men jag vet inte när. Jag är inne och kollar där ibland, men än har jag inte sett några nya tider.
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
946
Senast: Miingla
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
790
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp