Vad äter ni på nyårsafton 2020?

Vi är bortbjudna och
kommer (nog) få lite plock till förrätt, bara för att ha nåt att tugga på innan maten.
Huvudrätten är ju lite mäktig så det behövs egentligen inget alls.

Huvudrätt är Planka med gös 😍

Desserten ska jag nog göra och jag vet inte än.
Vill ha något portionerat ganska enkelt men som ser avancerat ut 😎 Helst inte eller lite choklad, måste kunna förberedas.
Förra året gjorde jag mousse på ahlgrens bilar. Lite kul.


Funderade på nån brownie-färskostcremesbotten med lite glass, en sked mousse och lite grädde och lite crunch. Men jagär egentligen ganska sjuk så jag vet inte om jag orkar alla moment 😅

Hittade en vit chokladkräm med mascarpone o hjortron o kaksmul.
Den kan det nog kanske bli 😋
 
Senast ändrad:
Nyårafton 2019 är jag på jobbet igen så antingen blir det väl catering, vi lagar något gemensamt eller var och en fixar något att äta själva. Jag har ingen aning än. Väl hemma senare på kvällen så är det att ta in hästarna och hoppas att de inte skjuter en massa förtidigt.
 
Vi får vänner på besök. Tänkte äta något med varmrökt lax till förrätt. Huvudrätt blir älgstek med någon kålsallad, potatis(mos?) och göttiga tillbehör. Efterrätt blir en tysk variant av tiramisu. :)

Jag är gottegrisig och funderar utöver min del (huvudrätt) att fixa chokladmousse till extra efterrätt och lite ostar med marmelad. :d Man vill ju vräka sig i mumsigheter!
 
Åh så mycket gott alla ska äta, tur jag precis ätit middag 🤤🤤 ni som köper å hämtar färdig mat, värmer ni upp det hemma lr hämtar ni det samma dag?
 
Eftersom jag har en Bukefalist som gäst får jag väl spoila lite... plus att planen kan ändras ännu :laugh:

Förrätt blir en massa plock: Rökta räkor, melitzanosalata, ugnsbakade oliver, kallskuret (hittade bla ett gudomligt torkat innanlår på ICA Maxi :love:), egenhändigt rökt lammhjärta, något med svamp (vet inte ännu exakt vad), surdegsbröd och tryffelchips.

Varmrätt blir någon form av kött med tryfferad rödvinssås, svartrotsgratäng med tryffel samt grönsaker (vet inte ännu vad).

Efterrätt blir ost och kex samt någon form dekonstruerad fruktsallad (typ en massa frukt i bitar i olika skålar som man får plocka ihop själv) och någon form av choklad.

Oj så gott det låter!! Var får man tag i lammhjärta? Det kanske finns i charken men inget jag nånsin tänkt på. Vad är melitzanosalata? Massa frågor men blev väldigt nyfiken, spännande saker 😁
 
Vi får vänner på besök. Tänkte äta något med varmrökt lax till förrätt. Huvudrätt blir älgstek med någon kålsallad, potatis(mos?) och göttiga tillbehör. Efterrätt blir en tysk variant av tiramisu. :)

Jag är gottegrisig och funderar utöver min del (huvudrätt) att fixa chokladmousse till extra efterrätt och lite ostar med marmelad. :d Man vill ju vräka sig i mumsigheter!

Mums! 🤤 Hur gör man en tysk tiramisu?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp