Vad äter ni?

månsvart

Trådstartare
Hej!

Jag vill få mer matidéer och tänkte om ni kunde vara till någon hjälp?
I vår familj gillar vi allt från kött, kyckling och fisk till potatis, ris och pasta.
Vi gillar rotfrukter, svamp och mycket sallad och grönsaker. Sås är nästan ett måste!

Om jag ska nämna något vi däremot inte är så förtjusta i till mat är mestadels frukt i mat, som ananas och banan och spenat. Ja man kan nästan kalla oss för allätare.

Mat som vi brukar äta ofta är t.ex tacos, hamburgare, spaghetti och köttfärsås, kycklingwok, kött med potatis och som idag, lax med potatis och rotfrukter i ugn som serveras men dill och citronsås.

Vad brukar ni äta? Skicka gärna recept!
Tack och hej!
 
Vi äter mycket poke Bowl. Lax eller lövbiff, ris eller nudlar, nötter, grönsaker,edamerbönor, sallad, picklade grönsaker , god sås till. Antingen soja med sesamfrön/olja vitlök och ingefära eller creme Fraiche med jordnötssmör och sweet chilisås. Djupa skålar att servera i ett måste.
 
Jag äter uteslutande vegetariskt och mycket soppor, grytor och annan "allt i en gryta"-matlådemat. Lagar ofta storkok på helgen för att slippa stressa med matlagning på vardagskvällar. Tar inspiration från min samling kokböcker (Plåtmat av Julia Tuvesson är en favorit) eller googlar de ingredienser jag råkar ha hemma och hittar recept utifrån det.

Idag blev det veggobullar med tomatsås och pasta medan jag lagade en asiatiskinspirerad kikärtsgryta för resten av veckan.
 

Liknande trådar

Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 861
Senast: Guldaskig
·
Mat Hej, Släkting var hos sin läkare idag. Och det är inte bra. Hens blodsocker är högt (6,6) så nu ska det följas upp. Jag tänkte dock att...
Svar
19
· Visningar
2 112
Senast: kryddelydd
·
Småbarn Jag vet att det finns fler här med avkommor som av en eller annan anledning inte ätit så bra, så jag hoppas att kunna få lite tips...
2
Svar
36
· Visningar
2 985
Senast: Tassetass
·
Äldre Mina pengar börjar tryta och jag är på jakt efter billiga middagstips. Det får gärna vara lättlagat, för jag avskyr att laga mat. ;)...
Svar
18
· Visningar
2 088
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp