Bukefalos 28 år!

Vad använder ni?

Jozelle

Trådstartare
Jag tycker det skulle vara intressant att veta vad ni ger och har till era katter! Fyll i det ni har och skippa resten! :) fyll gärna på med grejer med!

Kattmat (torr- och mjukmat):
Kattsand:
Sele/koppel:
Klösträd:
Leksaker:
Kattbädd:
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Mjau blötmat, Sheba Classic blötmat samt lite köttkross och annat som egentligen köps till hunden (hunden barfas).
Kattsand: Eldorados klumpbildande. Den enda som katten för tillfället gillar.
Sele/koppel: Någon gammal blå liten sele, sån som knäpps runt halsen och runt magen, med 2m svart nylonband till.
Klösträd: Ett stort :p
Leksaker: Ibland vill hon leka med hundens läderkoppel. Paketsnöre är också jättekul.
Kattbädd: Människosängen.
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Barf och diverse mjukmat av olika sorter.
Kattsand: Ever clean.
Sele/koppel: Puppia med låååångt koppel.
Klösträd: Banana leaf och ett litet mindre av okänt slag.
Leksaker: ALLT!
Kattbädd: Hela lägenheten. ;)
 
Jag tycker det skulle vara intressant att veta vad ni ger och har till era katter! Fyll i det ni har och skippa resten! :) fyll gärna på med grejer med!

Kattmat (torr- och mjukmat): Eukanuba torrisar och oftast Iams blötmat men det händer att det blir Bozita också. Någon gång ibland Gourmet Gold. Kött- och fiskputs från min mat men de kan rata älgfiléputs om de är på det humöret :cautious:
Kattsand: Smily Cat, mycket bättre än Everclean som jag hade tidigare.
Sele/koppel: Nej
Klösträd: Mattes vävtapeter :meh:
Leksaker: Kong Kickeroo och en kattmyntaleksak som jag inte kommer ihåg var den kom ifrån.
Kattbädd: Överallt, speciellt där matte inte vill ha katthår :meh:
KATTGODIS (det viktigaste!): Dreamies, kissarna blir knäppa bara jag tar i påsen :D
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Hills z/d blötmat.
Kattsand: Pussy compact.
Sele/koppel: Come with me, tror jag den heter.
Klösträd: Ett litet grönt ett.
Leksaker: En Kickaroo, någon råtta och bäst av allt; den gulgröna tygfisken.
Kattbädd: Oftast mattes eller husses rygg/mage/knä. Annars är soffan, alla skrivbord och alla fönsterbrädor också att anse som kattbäddar.
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Blötmat: Sheba, Gourmet perle, Gourmet gold, Bozita, Mjau, Whiskas, Porta 21, m.fl. Färskfoder (kyckling och organmix), samt rått (ibland tillagat) kött.
Kattsand: ÖkoPlus
Sele/koppel: Ja. Lilasvart till stora katten, beige till den lilla, samt ett rött. Blått längre (hund)koppel, beige (vanligt katt)koppel, samt flexikoppel.
Klösträd: Ett stort, ett medel och ett litet, samt en mindre klösmöbel.
Leksaker: Bollar, möss, catnip-leksaker, vippor och dylikt, alt. vad som än hittas.
Kattbädd: Där det finns plats och är skönt (men absolut inte kattsängen), oftast hundens bädd, fönster, soffa, i eller under sängen/täcket.
Kattgodis: Whiskas temptation, valfritt torrfoder och "finare" kött. Äggulor.
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Bozita blötmat. Just nu inget torrfoder i väntan på besök för utredning av ev allergi hos ena katten
Kattsand: Extreme classic parfymfri
Sele/koppel: Hunter, Rogz och Trixie
Klösträd: Ett takhögt Petfun med flera sovplatser, en jumboklöspåle på strax över 1m och ett hemmagjort galoppträd som är 2m
Leksaker: Kickeroo från Kong används mest av mina
Kattbädd: Hemmagjord rund kattbädd, en dunkudde eller min säng
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Orijen red torr, allt möjligt blött
Kattsand: Compact Care
Sele/koppel: Trixie för stora katter
Klösträd: Kattens no1 Eiffel
Leksaker: Allt möjligt
Kattbädd: Inga just nu, några fleecefiltar i ett fönster utöver soffa, säng och klösträd.
 
Kattmat (torr- och mjukmat): ger bara blötmat, mjau eller friskies portionspåsar
Kattsand: klumpe
Sele/koppel: innekatt så har bara halsband. Något billigt från biltema eller öb med vit läderinsida där jag skriver mitt telefonnummer IFALL hon skulle komma ut.
Klösträd: hon klöser inte på vertikala grejer, har däremot ett tvättat bildäck liggandes inne som hon gillar att klösa på.
Leksaker:
Kattbädd: ylle- och fleecefiltar ihopvikta på hennes favoritplatser i huset
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Mjau blötmat, Bozita blötmat. För tillfället ger jag inte torrfoder, men blir det nödvändigt så har jag en påse Applaws chicken som jag isf ska prova med.
Kattsand: Ever clean (oparfymerad).
Sele/koppel: en som fästs runt hals/mage (Dogman) - används för att vara med matte på den ännu inte nätade balkongen och för att jag ska kunna ha balkongdörren öppen i värmen.
Klösträd: Nobby. Dörrmattan gillas också!
Leksaker: vippa, boll, ett par möss (varav en piper när man slår till den)..
Kattbädd: Allt i lägenheten verkar duga bra :D (Favoriten är en flyttkartong med hästgrejer som ska säljas av - den är bra att ligga på.) Inga köpta kattbäddar för närvarande.
 
Jag har ju inte hämtat katten än, men planerna ser ut som följer:

Kattmat (torr- och mjukmat): Royal Canin Kitten torrmat och blötmat, kommer sakta byta över till Applaws Kitten när hon kommit tillrätta här hemma :heart
Kattsand: Cat's Best Ökoplus
Sele/koppel: Puppia Ritefit eller Superior
Klösträd: WildPet KMW01 i TV-rummet nu och kanske ett WildPet KMW10 i köket framöver.
Leksaker: Kong Kickeroo, Da bird, m.m.
Kattbädd: Hittills ingen mer än standard - sängen, soffan och fönsterbrädor, men blir kanske ett sådant man hänger på elementet till vintern. :) Sen är det ju två krypin och tre öppna viloplatser på klösträdet med. :)
Kattgodis: Så långt har jag inte kommit... Planet Pet kanske... Förslag? :)
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Sessan äter Pussi blötmat, Tesla äter Royal Canin Gastro intestinal blötmat + torrfoder pga känslig mage.
Kattsand: Extreme Classic, oparfyrmerad.
Sele/koppel: Selarna okänt, 15 m spårlinor också okänt :p
Klösträd: Tror det är från zooplus? Bra koll här :D
Leksaker: Mängder! Vippor, kong kickeroo, möss, bollar, toarullar, kartonger...
Kattbädd: Ingen, det funkar bra med sängar/soffor/filtar/tröjor...
Kattgodis: Inget, torrfoder funkar bra.
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Hemgjord rå mat och lite Applaws Chicken torrfoder som godis.
Kattsand: Toa-Lätt papperspellets
Sele/koppel: Har ingen koll på märke där tyvärr. Något flexikoppel jag har fått och selar som sitter bra.
Klösträd: Ett enkelt golv till tak från Kattens No 1.
Leksaker: Oj... så många. Pälsmöss, övningsgolfbollar, pingisbollar, mjuka bollar, fjädervippor, någon slags boll med pälssvans som går på batterier, toalettrullar, godispapper, whatever.
Kattbädd: Mi casa su casa.
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Torrfoder Perfect fit, blötmat Mjau. Ibland någon smakbit från oss tex fisk eller kyckling, eller så tar han när hundarna får mjukmat :p
Kattsand: Ingen just nu, men Everclean på vintern
Klösträd: Ett enkelt ca 120 cm högt. Ska skaffa ett som är 2,20 (dvs upp i taket) när vi renoverat klart på övervåningen
Kattbädd: Där han känner för det, dvs skrivbordsstolen, hundbädd, soffa eller vår säng
Kattgodis: Dreamis (är sådär) samt någon variant som är små fyrkanter inslagna i enskilda söta papper (nåt med kattmynta? minns ej)
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Royal Canin Maine Coon Kitten, Royal Canin Maine Coon och Orijen Cat & Kitten. Bozita, RC och Mjau blötmat, bara bitar i sås.
Kattsand: Extreme Classic, EverClean och Pussi Kompakt.
Sele/koppel: Puppia av olika modeller. Har även Come with me och andra andra som används vid bad av katt. Använder flexikoppel av bra kvalité som är sju meter långa.
Klösträd: Orlando från Nobby och så ska det inhandlas ett från Petfun eller Katzen-Deco.
Leksaker: Laserpekare, Robofish, Da Bird, Yeowww, boinks och mycker mer...
Kattbädd: Klösträdet, alla andra ställen i huset men vi har en igloo från Dogman.
Kattgodis: Vitakraft mjuka pinnar, Dreamies, Pussi (den nya sorten) och Vaganza från Mjau.
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Applaws torrfoder & Bozita blötmat :)
Kattsand: Sjöbogårdens Kitty Power :)
Sele/koppel: Inga :)
Klösträd: En liten vi köpt kommer inte ihåg märke :)
Leksaker: Gummisnoddar helst ;)
Kattbädd: Igloo som jag köpt på Gekås & Ikea filtar :)
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Four Friends Katt Shiny Coat(Torr) Bozita(Blöt)
Kattsand: Pee Wee pellets
Sele/koppel:
Klösträd: Ett jag hittade på tradera
Leksaker: Påsklämmor paketsnören och lite till som kan vara roligt att putta på
Kattbädd: Där det finn plats
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Applaws Chicken samt Pussi blötmat.
Kattsand: Extreme Classic
Sele/koppel: Någon dålig vanlig. Ska införskaffa puppia-selar dock
Klösträd: Något från Hornbach, som går upp till taket, lite omgjort
Leksaker: Hårsnoddar, yeowww stinkisar, billiga bollar/låtsas möss med skallra/bjällra i och fjädrar
Kattbädd: Hela lägenheten
Kattgodis: Dreamies och kattkyssar
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Torrfoder: Applaws, Blötfoder: Bozita
Kattsand: Lite av ett ombyte just nu till Pussi, verkar funka rätt bra än så länge.
Sele/koppel: Gear.
Klösträd: Kissen har klöst sönder sitt förra och måste köpa en ny, vet inte riktigt vad än..
Leksaker: Allt jag kan hitta i djuraffären :o Men Da Bird var populärast, den lekte hon med tills den föll i bitar!
Kattbädd: Där hemma ligger hon överallt förutom på sin fina bädd :meh: Här (på sommarstugan) ligger hon överallt och på kattbädden (inköpt för längesen i någon djuraffär).
Kattgodis: Hon älskar tuggsticks(?), annars är blötfodret nästan som godis för henne :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
471
Senast: Sel
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
787
Senast: GoLightly
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 739
Senast: Bubbla
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp