Bukefalos 28 år!

Vad använder ni?

Kattmat (torr- och mjukmat): Royal canin har&skin och all möjlig blötmat. Största favoriter är applaws

Kattsand: Tigrino just nu, annars det som är på extrapris

Sele/koppel: Har en puppia till ena katten, inget till den andra. Flexikoppel

Klösträd: Två stycken små, kanske 130 cm höga. Den ena helt sönderklöst, den andra används som sovträd.

Leksaker: daBird, favorit hos Lillån! Lite plyschmöss, fjädrar och annat smått och gott. Men katterna leker mest med påsclips, buntband, flugor och vad matte nu råkar behöva för tillfället.

Kattbädd: Soffa, säng, köksbord, datorstol. Helst samtidigt som någon annan och helst på samma plats som någon annan.

Godis: Lillan älskar torkad kycklingbröstfilé! Köper stora bitar och delar i lagom delar.
Dreamies och liknande är också poppis. Torkad anka går också hem.
 
Kattmat (torr- och mjukmat):
En stor del rått kött och organ (hjärta, lever osv). Mjau och Bozita blötfoder men efter min semesterresa sa katterna att kattvakten hade gett dem mycket godare blötmat... Torrfoder får de bara pyttelite av, Orijens. Jag köper djupfrysta möss åt dem på vintern. Såhär års fångar de själva den allra godaste maten; sorkar och möss.

Kattsand:
ÖkoPlus

Sele/koppel:
Nej, de går lösa men får bara vara ute när jag är med.

Klösträd:
Ja, ett stort rangligt. Men de gillar fåtöljen mer och så förstås träden ute.

Leksaker:
Hur mycket som helst. Mjuka små bollar är roligast.

Kattbädd:
Ja flera, men dem använder de nästan aldrig. De sover hellre i sängen, på sofforna och i linneskåpet.
 
Kattmat (torr- och mjukmat): Torrmat; applaws och just nu royal canin också pga mat kvar. Bozita blötmat till kattungarna och royal canin till vuxna katten.

Kattsand:
Klumpe från ÖB/mjau från Willys.

Sele/koppel:
Ja.

Klösträd:
Ett sjukt stort som går ända upp i taket och är fastsatt där = otroligt stabilt samt några mindre.

Leksaker:
Hur mycket som helst. Mjuka små bollar är roligast.

Kattbädd:
Ja flera, men dem använder de nästan aldrig. De sover hellre i sängen, på sofforna.
 
Kattmat (torr- och mjukmat):
Torrfoder: Just nu Iams Hairball. Funderar på att prova Yarrahs ekologiska, spannmålsfria torrfoder, är det någon som har erfarenheter av det?
Våtmat: Bozitas och Mjaus tetrapack, diverse portionsförpackningar (de bortskämda busarna vill ha omväxling mellan varje måltid :devil:), Gourmet gold/perle, Iams.
Kattsand: Ever clean multiple cats.
Sele/koppel: Minns inte var de kommer ifrån, men tanten har ett rosa med döskallar på (:D), den största katten har ett extra stort och grovt eftersom han lyckades spräcka förra selen i ett ninjahopp... Och den yngsta har en nätsele från Karlie. Allihop har koppel som är mellan 3-10 m långa.
Klösträd: Två stycken som går upp till taket, och ett hörnträd som är drygt 1,5 m högt.
Leksaker: En catmosphere och allt från låtsasmöss till lekpinnar och laser. Brukar lägga undan leksakerna med jämna mellanrum när de verkar ha tröttnat lite på dem, och ta fram igen efter ett par månader. Då är de plötsligt som nya och skitroliga igen. :D
Kattbädd: Alla platser som går att ligga på... Men har även ett par öppna korgar och en kattigloo i rotting. Favoriten är ändå hängpåsarna på katträden, så det är tur att det finns en till varje katt!
Godis: Mjölklinser med mynta ibland, men mest får de kattkyssar, Bilanx frystorkade torsk (storfavoriten här hemma!) och Whiskas temptations.
 
Kattmat (torr- och mjukmat): just nu purina pro plan, tidigare bozita, applaws, brit premium mm. Mjau blötmat.

Kattsand: nyligen köpt pussi ultra kompakt och ska se skillnaden mot tidigare everclean

Sele/koppel: sånt som sitter runt hals och mage men då vi är ute mycket har jag tänkt beställa en puppia sele, koppel är ett flexi för hund

Klösträd: stort upp till taket

Leksaker: allt från tomma toarullar till tappade blad från växter :D favoriten är dock fjäder/skallrande råtta på en pinne

Kattbädd: bästa enligt missen är häng"påsen" som hänger på klösträdet
 

Liknande trådar

Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 287
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 698
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag håller på att sälja min häst, det är även första gången någonsin jag säljer en häst och jag tycker det är svårt att veta exakt hur...
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: Görel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 618
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp