Vad använder du för glansspray?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jardina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 105
  • Visningar Visningar 9 185
Sv: Vad använder du för glansspray?

har haft foxfire, men behövde nytt nu så jag beställde veredus tillsammans med lite annat på nätet. Tänkte jag skulle testa ngt nytt, men de verkar ju som att jag gjort ngt dumt om man läser vad andra skriver;)

TIB Horse eller Carr&Day&Martin Canter Mane&Tail. Typ :p

Avskyr däremot Foxfire som alla andra verkar älska. Tycker att den är värdelös... :crazy:

Du tog orden ur munnen på mig!!!:bow: :bow:

Älska TIB och C&D&M:love: :love: !!

Jag använder TIB, doftar underbart och unkar jättebra!
Kommer aldrig att byta!:love:

kl

Jag gillar TIBs men Verdus håller väldigt mkt länge o luktar godare.

*KL*

Skulle var intressant att höra från alla er som hyllar Foxfire vilka fler pälsglans ni testat. Givetvis är smaken som baken men jag tycker Foxfire SUGER! Har mycket svårt att tro att Foxfire och Equistar skulle vara samma produkt, Foxfire tycker jag enbart hjälper för stunden, dvs fungerar om man borstar ur svansen precis när man använt det, men dagen efter märker iaf inte jag av att jag använt det. Equistar sitter i en vecka i alla fall.

Mina topp tre favoriter är:
#1 - Equistar
795_0.jpg

#2 - Veredus Super Sheen
10VERSSH1562100.jpg
.
#3 - Carr & Day & Martin's Mane and Tail
Cantermanetail_small.jpg

Klart sämst har iaf Emins pälsglans och Foxfire varit. Har testat flera ggr men efter några dagars ihärdigt användande utan långvariga resultat har det slutat med att jag slängt mer än halva flaskan.
Emin
i%5C5362.jpg

Foxfire
FoxFire_Sprayer.jpg

TIB och Absorbines har jag inte provat själv så de kan jag inte uttala mig om.

Senast ändrad:

Ffa med Veredus luktar den rent och inte sötsliskigt, det gillar jag!
Har shampot också, helt sjukt bra!

Mane and tail, funkar prima på islänning, luktar gott och sitter i måååånga dagar efteråt!

Jag tycker om Carr & Day & Martin's Mane and Tail.
Däremot tycker jag att man&svans kan bli lite sliskiga precis stunden efter, men annars helt toppen!

Jag använder ett glansspray från ÖoB. 1 liter, kostar drygt 50 spänn och är relativt dryg. Har en nordis med en helt otrolig svans, men det håller i sig ca en vecka, och det doftar ljuvligt! Ids inte spendera hur mkt pengar som helst på glansspray, tycker bara att det är slöseri med pengar egentligen. :angel:

Jag har någon vit flaska för hästar som lätt får klåda i hårbotten.
Sitter i jättelänge även om jag sköljt ur svansen lite snabbt!

Luktar liljor gör den med!:love: :D

Fasen kommer inte ihåg namnet bara!:mad:

kl

Min favorit är Equistar. Drygt och effektiv även på stoets svans som har dreadlockstendenser och alltid blir kissad/bajsad på och sedan rullad i lera/jord :crazy:

Foxfire blir så kladdigt, Emin och den från ÖB fungerar dåligt coh dessuom måste man använda halva flaskan för att få ngn effekt alls. På svåra svansar fungerar de inte alls...

*kl*

Carr, Day & Martin eller Fiebing (extremt drygt och effekten varar länge). Foxfire gillar jag inte.

Orkade i gå gå tillbaka så jag klickade här, är menat som ett allmänt svar...

Jag går emot strömmen och påstår att Sjöbogårdens pälsglans är bäst!!! Har provat nästan alla ovanstående men detta är outstanding! Luktar dock lite skumt men lukten försvinner snabbt. Ingen sån där konstig glatt yta utan en silkeslen svans som är lätt att borsta ur +att det sitter i länge. Dessutom är det billigt runt 70:- (finns på ÖB, Börjes bla)

Jag använder ett glansspray från ÖoB. 1 liter, kostar drygt 50 spänn och är relativt dryg. Har en nordis med en helt otrolig svans, men det håller i sig ca en vecka, och det doftar ljuvligt! Ids inte spendera hur mkt pengar som helst på glansspray, tycker bara att det är slöseri med pengar egentligen. :angel:

Jag har oxå testat det från ÖB funkar jätte bra och luktar gott, har alltid annars använt Foxfire, men nu har jag köpt hem flera flaskor från ÖB:D

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
55
· Visningar
2 831
Senast: cherie
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 352
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Balkong 2025
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39

Hund, Katt, Andra Djur