Vad använder ni för skor vintertid?

TessieW

Trådstartare
Ska införskaffa nya vinterkängor att ha i stallet då det har utlovats ännu en svinkall vinter :crazy: Vad rekommenderar ni för typ av känga? De behöver inte vara dugliga till ridning då jag slänger på mig stövlar när jag rider, men de ska vara bekväma att gå, mocka och pyssla i. Vill absolut inte ha några som inte andas så man blir sjöblöt efter en stund och därmed iskall *burrr*

Bugdet 800-1000:- max. (fattig student :p)

Sv: Vad använder ni för skor vintertid?

Jag har två skor som jag bara Äääälskar :)

Budgetalternativet är från Jula, de heter Fodrad skyddsstövel och är så enkla att hoppa i, varma, sköna, stålhätta himla bra pris :) Jag bara :love: mina :)

Lite dyrare alternativ är från Abesko också fodrad skyddsstövel som andas, stålhätta, spiktrampskydd å allting och de är också sååå himla sköna :)
Kostar ca 1200kr

Jag bara älskar båda mina vinterstövlar och använder de både i stallet, när jag ska gå ut med hunden, fjällen ja typ överallt utom när jag går óch shoppar och vill vara lite fin :)
De andas, tål väta riktigt bra, kan nog faktiskt inte komma på något dåligt med nåt av paren...

Bugdet alternativet på jula är absolut något att kolla upp :D För min del behöver de inte vara "fina" vill bara vara varm o torr :D

aa jag såg det, jag ska se om jag hinner kolla på dem imorn :) Hur är de i storlek?

Jag har ett par från hööks, grå/svarta. Gillar dom skarpt. Sen har dom även fått in "moonboots", ska köpa såna också, supersköna och lite högre i skaftet.

Är bra fotdelar på dom som är helt vattentäta.

Är det de som kommit in nu under hösten o kostar runt 400:-? har provat dem o tyckte de var väldigt hårda :/ men kanske mjuknar när man använder dem?

Ja det var dom jag tänkte på. Lite hårda är dom ju men dom är ändå sköna att gå i.

Synd att de inte är stålhätta i dem bara :/ broddtramp är inget vidare lixom :P

Jag tänkte kolla upp Hööks nya billiga moonboots för att se om de är nåt att ha till vintern, vill också ha något varmt att traska runt i när det blir kallare. Och de var ju inte precis dyra...

Ett vettigt pris är det ju :) Har dock inte jättebra erfarenhet av hööks skor sedan tidigare. och stålhätta vore ett stort plus.

shit vad billiga! :eek: det ska jag kolla in, jag är också på jakt efter varma stallskor..

Jag köper mina jodphurs med stålhätta på Hööks och de brukar hålla fint. Snittlivslängden är nog 2½ år vilket är bra för skor som man använder dagligen, året runt, i lera och ammoniak och aldrig putsar :angel:

Och hittar jag ett par skor som tål att traska runt i under årets kallaste dagar, rida någon tur i skogen med de dagar som det kryper nedåt -30 och inte kostar mer än några hundra så är jag nöjd :D

Ja de är billigt men jag ska kolla in de på jula imorn, för nu är de kampanj så de är ännu billigare dessutom är de stålhätta :D jag hoppas på att de är sköna och passar mina smala fötter :)

jag har provat deras billiga varitant på snökänga och den har varit kass iaf. Jodphursen har jag inte provat. Har ett par från MH som är över 2 år gamla och fortfarande knappt ser slitna ut trots flitigt användande :D

Jag har just fått hem ett par Mountain horse rimfrost, syrran har haft dem och de har hållit bra och hållit värmen bra. Hade dem igår för första gången och mina fötter höll på att koka bort :) Med bra sockar så kommer de att vara varma oavsett hur kallt det blir.

Jag har Hööks Steeds den nya vit/svarta kängan. SUUUPER bra!!! Jättevarma och goa jättebra grepp i sulan och väldigt sköna innuti! Det är heltklart de bästa vinterskor jag haft!

Har precis beställt stövlarna på Jula. Ser jättesköna ut!
Och även 3 mössor med 5 inbyggda LED-lampor :)

Ska dit och prova overallen med.

jag är en fryslort och det enda som hittills har hållit mina fötter varma under vintrarna är Dojjankängor. Lika bra till stallarbete som till ridning. Jag har en extra sula i och det räcker för att hålla fötterna varma. Har precis börjat använda ett par nya. De gamla iköpta 1994 blev lite slitna förra vintern. (rätt ok hållbarhet minst sagt) Dessa släpper jag inte. Rekommenderas varmt!

Aha, dem har jag inte hört talas om förut. Vad ligger de på i pris ungefär?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka