Vad är det för häst??

Sv: Vad är det för häst??

*kl*

Jag har också hört "bokstavsregeln", där jag jobbade sålde vi en häst till beridna högvakten, han fick byta namn för att hamna på rätt bokstav.

I slutet av 90-talet var det även så hos polisrytteriet. Hade de bokstaven D det året o köpte hästar fick de byta namn till ngt på D.

Så är det fortfarande på polisrytteriet. Jag sålde en häst dit för drygt 2 år sedan. Han skulle ha hetat på X men han passade så otroligt väl i sitt namn så han blev den första som fick behålla sitt egna namn. Hästar inköpta efter honom har fått byta namn.
Jag kan dock inte svara för det senaste ½-året eftersom jag inte varit där sedan i våras.

Den kan ju ha vunnit t ex JSM innan den bev såld dit eler vad vet jag..?

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 053
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka