Vad är det för roligt med rosetter?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare _anonym_12
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 6 632
Sv: Vad är det för roligt med rosetter?

Prova en gammal fönsterkarm ohc sätt plexiglas på utsidan...

Jo, om jag hade en gammal fönsterkarm skulle jag genast prova.... :D

Är väl lite lat, så det hade varit trevligt att köpa ett fixt och färdigt litet skåp att böka in rosetterna i. De samlar damm där de hänger nu.... Ingen som vet om det finns?

Det är väl bara o ta en stor tavelram o "trycka in" dom där?! Allt går bara man vill:angel:

TS:
Rosetter är ju jättekuliga:D Mina hänger på väggen i mitt rum och är fina! :bump:

Ja som frågan lyder vad är det för roligt med dem?
När jag tävlar vill jag ha hederspriser som täcken, grimma.
Vet inte var man ska göra av rosetterna, tycker det är fult att sätta upp på vägen.
Nä jag ser inte nöje med dem.
Varför tycker ni? vad ska man ha dom till ? varför ska man vinna sånt? Tycker det är onödigt.

Jag älskar rosetter! Okej. Jag har bara vunnit två eftersom jag bara har tävlat två gånger men ändå. Jag tror inte att jag kommer att tröttna på de eller nåt. Mina hänger i alla fall på väggen.

//Bea :bump:

Jag skulle hellre vilja få en plakett (stavas?) som man kan sätta upp på hästens box, de är ju hållbara. Skulle gärna vilja ha en fin ram att sätta rosetterna i, får nog köpa en och tvinga in dem där:D.

Jag skulle hellre vilja få en plakett (stavas?) som man kan sätta upp på hästens box, de är ju hållbara. Skulle gärna vilja ha en fin ram att sätta rosetterna i, får nog köpa en och tvinga in dem där:D.

Jag har aldrig fattat vad plaketter är...

//Bea:bump:

Dom är snygga och det är fint att inreda med dom ;) Hänger alltid upp mina på väggen och skriver på baksidan, bara jag ser på dom så kommer jag ihåg tävlingen, det är kul att ha minnen :)

Man kan köpa rosetter också... :angel:;)

Åh, det där påminner mig om en rolig grej! Jag skulle köpa rosetter till en klubbtävling i min förra klubb. Och så hade vi en del i lager redan, så jag skulle fylla på med lite olika antal av olika färger...

Jag räknar upp vad jag ska ha. Och sen försöker jag vara lite rolig och skämtar "ja vinner man inga så får man ju köpa" :D

Hon i kassan såg jättekonstig ut, hon trodde nog att jag menade allvar :o Och jag kom mig inte för att berätta att jag skojade (jag tyckte ju att det var så uppenbart!), så varje gång jag gick in där sen så tittade hon konstigt på mig :rofl:

Rosetter är nog bland det fulaste som uppfunnits. Jag tog ner dem från väggarna när jag flyttade och de är för fula för att komma upp i nya huset.

Jag har årets rosetter hängande i stallet och samlar dam. Lite terapi är det ju, men då är plaketterna roligare för de är inte så satans fula. De övriga 100-talet rosetterna ligger i kartonger.

Snacka om lyxproblem!
Det är ju symboliken det handlar om. Det är det finaste man kan erhålla som kvitto på väl utförda prestationer i samspel med hästen ifråga. Själv ska jag och gamla märren träna in ett L:D program och vara med på lite blåbärsdressyr till hösten. Fantiserar redan om hur kul det ska bli att få en rosett som bevis för att vi tränat och sedan vågat visa upp oss.

Den enda gången jag har haft förståelse för att rosetter inte är så viktiga var när Malin Bayard tävlade med några unghästar på en av våra hopptävlingar. Hästarna fick som alla andra en unghästrosett för att de var felfria.
Efteråt kom Malins pappa till oss i sekretariatet och bad nästan om ursäkt när han ville ge tillbaka rosetterna eftersom de inte kom till sin rätt i deras värld och att vi kunde spara in de slantarna som rosetterna kostade.

Den enda gången jag har haft förståelse för att rosetter inte är så viktiga var när Malin Bayard tävlade med några unghästar på en av våra hopptävlingar. Hästarna fick som alla andra en unghästrosett för att de var felfria.
Efteråt kom Malins pappa till oss i sekretariatet och bad nästan om ursäkt när han ville ge tillbaka rosetterna eftersom de inte kom till sin rätt i deras värld och att vi kunde spara in de slantarna som rosetterna kostade.

:bow::bow:
har själv gjort så att jag lämnat tillbaka rosetter "jag inte tyckt jag förtjänat". fattar inte mig på dem som tar emot och sedan går och slänger :eek:

Älskar rosätter :p:D:crazy::love:det är kul´jag brukar hänga upp dom på mitt rum så man kan se dom så blir man bara glad och då brukat jag tänka Nuu FAAN nästa tävling kommer det gåå ass bra som förut :D Man blir så taggat av att se rosätter jag blir det :p tycker det är jätte kul:banana:

massa minnen och att man tänker VI KAN TILLSAMMANS :)

Senast ändrad av en moderator:

Ja som frågan lyder vad är det för roligt med dem?
När jag tävlar vill jag ha hederspriser som täcken, grimma.
Vet inte var man ska göra av rosetterna, tycker det är fult att sätta upp på vägen.
Nä jag ser inte nöje med dem.
Varför tycker ni? vad ska man ha dom till ? varför ska man vinna sånt? Tycker det är onödigt.

Meh, ifrågasätter du rosetternas existens???:eek::eek::eek:

Försten att tapetsera med sina rosetter vinner jue:angel:

Jag ligger lååååångt efter:rofl:

Rosetter som är så kul! :D Det är ju nästan halva nöjet! :rofl:

Ja för det har ju varit skoj att få något som motsvarade det priset en rosett kostade :angel: Det lär ju inte bli grimmor eller täcken precis. Sen vet jag inte hur det skulle gå till heller.. min häst har tex.. x-full och 165 medan det är storlekar andra hästar badar i :cool:

Tänk vad trist det skulle vara om man inte fick rosetter..... det är ju därför man tävlar :angel: Haha jag sätter inte upp mina på väggen utan dom åker in i en kartong i garderoben tills jag hittar på något att göra med dom.. Dom senaste kan jag ha i bokhyllan ett tag och titta på. Men man vill ju som ändå ha dom av någon konstig anledning.. fast plaketter är nästan skojjigare, dom får pållen på sin boxdörr fast här uppe är dom ju jättedåliga på att dela ut plaketter, så man får inte såna så ofta..

Jag tycker det är super härligt med rosetter och som sååå många andra säger här så tycker ja oxå att det är MKT bättre med X-antal rosetter än X- antal grimmor..å ja tror faktiskt att hästarna gillar det lite..mina gör det iaf..e man på prisutdelning utan att de får rosett så e dt inte alls samma glädje lr stolthet lr vad man ska kalla det i deras steg..får de däremot en rosett så är de såååå stolta:D

så ja äääääälskar verkligen rosetterna;):love::love::love:

Till en viss del håller jag med dej att jag tkr man ska få grejer som grimmor m.m . men rossetter är kul ju ! :D

Jag tycker det är roligt att få rosetter :)! När man kollar på en rosett, aa just det, det var då h*n gick så himla bra eller just den gången var h*n jätte busig men lyckades hålla h*n lugn mot hindret (ungefär så). Därför tycker jag att det är så kul med rosetter, mycket minnen! Äskar rosetter :love:!!!!
Åker direkt upp på väggen! Jag tycker det är kul att få hederspriser då det inte har gått så bra för mig på sista tiden. Kemin mellan mig och min ponny stämde inte riktigt ute på hoppbanorna så vi blev uteslutna varenda gång :cry:, utom en då vi vann :), men då hade dom givetvis inget hederspris :mad:! Ha det bra alla!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Gnägg Gör en egen tråd på ämnet eftersom jag tycker sånt här är hysteriskt kul 😅 Här kommer Kaj som människa! Roligt med den lilla vita... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 531
Senast: cili
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 879
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka